Skoterresa nästa säsong, vart?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag skulle gärna åka iväg till nåt ställe för att kunna uppleva lite mera "fjällkörning" med puderkörning. Normlat håller jag ju till i södra Dalarna så det får gärna inte vara allt för långt bort. Tanken är väl att man kör med bil och släp upp till något lämplig ställe där man kan köra unde ren helg.

Tips? Behöver ju finnas vettigt boende i närehten också.

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Gördalen is da shit! Ett riktigt snöhål med grym åkning.
Annars kan jag berätta att nästa års skoterresa kommer polarna att göra. 3 dagar i Aspen och Xgames för att sedan bila ner till Chris Burandt och åka med honom i 5 dagar. Finns två platser kvar i gruppen och jag är RÄTT sugen............
Skulle va intressant å veta hur budgeten ser ut?

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Kräckelbäcken 3 mil ovanför Älvdalen . Där har jag varit ca 17-18 mil från borlänge= inte så långt. Eller varför inte bösjön- noppikoski. Bösjön ligger ovanför orsa/våmhus inte heller långt. Skulle kanske kunna följa med. Skulle gärna vilja varit till gördalen själv å.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Bra med tips...nån resa lär det bli. Kompisen var till Linsell och hade haft riktig bra skoteråkning

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Gördalen is da shit! Ett riktigt snöhål med grym åkning.
Annars kan jag berätta att nästa års skoterresa kommer polarna att göra. 3 dagar i Aspen och Xgames för att sedan bila ner till Chris Burandt och åka med honom i 5 dagar. Finns två platser kvar i gruppen och jag är RÄTT sugen............
Jo, förresten-hur ska dom bo i Aspen?
Jag gjorde exakt den resan i år, och hotellpriserna är inte att leka med i Aspen...
Jag är fruktansvärt sugen att göra om samma resa nästa år, jag har bara inte listat ut hur jag ska finansiera den.
Vad jag kan säga är, om du/ni är sugen på skoterresa-gör det! Jag lärde mig mer på sex dagar hos Chris och Sahen än jag lärt mig dom sista tjugo åren. Tyvärr blir det ganska blek körning när man kommer hem efteråt..