Skoterled Björklinge/Läby

m-wall

Aktiv medlem
21 jan 2011
52
0
1
Uppsala, Sweden
Tänkte kolla om det var någon som visste någonting om skoterleden i Björklinge/Läby ? Jag har aldrig åkt där men sett att det finns en skoterled bredvid gamla E4 i Läby. Jag har för mig att den korsar gamla E4 på ett ställe också precis i början i Läby om man kommer ifrån Björklinge. Hur är det med den leden ? vart går den ? Kan man åka mot t.ex Harbo, Östervålas skoterleder ? Eller kanske mot Tierp ? osv.

MVH: Markus

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala

m-wall

Aktiv medlem
21 jan 2011
52
0
1
Uppsala, Sweden
okej tack. Det kanske inte är en led, ska kika lite närmare på det någon dag. Jag är iaf säker på att det finns röda kors uppe i skogen men somsagt det kan ju vara skidspår :( Däremot precis efter grustaget om man kommer ifrån björklinge är det många skoter spår upp i skogen :)

Det skulle vara bra om man skulle kunna ta sig till Tierp och ut på lederna där omkring sen vidare upp mot Gävle, lederna är ju fina där :)

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Ja, det går skidspår där uppe på skogen. Men det har faktiskt legat som förslag att göra skoterled längs med gamla E4:an.

Hehe, de spåren är nog mest från mina kompisar. De brukar köra Björklinge - Vendel/Örbyhus. Så det går ju att via Örbyhus ta sig vidare upp mot Gävle. Även om det mest blir att köra i diken.

m-wall

Aktiv medlem
21 jan 2011
52
0
1
Uppsala, Sweden
aa jo det är klart :) annars är det inte värre än att man får traila skotern dit man ska, men det är rätt jobbigt om man gör det ofta. Om man kör längs gamla E4 spelar det nog ingen större roll heller :)