Skoter till Helags

wagge

Aktiv medlem
26 nov 2013
72
0
6
Stockholm
Hej! Vi är ett gäng som tänkte åka till Helags i början av mars. Vi tänkte åka från Ljungdalen och undrar om någon vet om vi behöver ledkort och vart man isf köper det och vad det kostar ? Sen undrar vi även om det finns något vandrarhem i Ljungdalen alt billigt hotell?

Jonas.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

big_c_tyner

Välkänd medlem
6 dec 2005
697
0
16
storsjö
Ja ledkort behövs Köpes på macken i ljungdalen! Vet inte riktigt vad de kostar i år! Ja de finns vandrarhem! Annars skulle jag rekommendera att bo på storsjö fiskecamp ist blir 1,5mil längre skotertur men finns bra mat å så dom säljer även dom ledkort!

wagge

Aktiv medlem
26 nov 2013
72
0
6
Stockholm
Tack för tipset med storsjö fiskecamp. Kollar med dom.

Ja ledkort behövs Köpes på macken i ljungdalen! Vet inte riktigt vad de kostar i år! Ja de finns vandrarhem! Annars skulle jag rekommendera att bo på storsjö fiskecamp ist blir 1,5mil längre skotertur men finns bra mat å så dom säljer även dom ledkort!

wagge

Aktiv medlem
26 nov 2013
72
0
6
Stockholm
Någon som vet om man kan åka bil och parkera vid Kleppen i Ljungdalen i början av mars eller plogar dom inte dit?

Emmmis

Välkänd medlem
5 jan 2013
213
1
16
Bollnäs
Ni kommer inte få någon lång tur.. Om ni tänker starta runt ljungdalen..
Jag skulle rekomendera att ni bor runt Funäsdalen i stället.. Nytt för i år, ett och samma led kort över funäs och ljungdalen / storsjö.. Jag har åkt Tänndalen Ramundberget över helags ner till ljungdalen vidare över bruksvallarna ,funäs och till Tänndalen på en dag.. Tror det blev 20-25 mil.. Lederna där uppe är väldigt snabba och lättåkta..

wagge

Aktiv medlem
26 nov 2013
72
0
6
Stockholm
Ni kommer inte få någon lång tur.. Om ni tänker starta runt ljungdalen..
Jag skulle rekomendera att ni bor runt Funäsdalen i stället.. Nytt för i år, ett och samma led kort över funäs och ljungdalen / storsjö.. Jag har åkt Tänndalen Ramundberget över helags ner till ljungdalen vidare över bruksvallarna ,funäs och till Tänndalen på en dag.. Tror det blev 20-25 mil.. Lederna där uppe är väldigt snabba och lättåkta..
Nej turen från Ljungdalen upp till Helags är inte så lång. Men det är bara en transportsträcka då vi ska till Helags för att göra toppturer med skidor. Däremot så är jag sugen på den turen som du talar om men det får bli ett annat år. Tack för tipset! J.

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
Hör av dig när du varit där, sugen på exakt samma resa jag och några kompisar , skoter in och sen toppturer på skidorna.