Skoter"skatt"

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Borde vi inte såsom i Gällivare diskutera det här med skoteravgift??:nod::thumb:
Personligen tycker jag att det låter som en utmärkt idé med en kommunal avgift på 100-200 per skoter i kommunen som oavkortat delas ut till skoterklubbarna, öronmärkta för skoterledsunderhåll.
Många många klagar på lederna men vi är ytterst få som gör något åt dem samt med ytterst små medel.
Jag skulle gladeligen betala denna form av skatteavgift plus medlemsavgift till min skoterklubb så medlemsavgiften kan gå till andra investeringar än bränsle till vikingen.
Kanske det kunde vara intressant att ta upp detta med kommunledningen.
Kanske kan Boden bli en förebild för andra kommuner.
Turismen i Boden borde tycka att detta är intressant, att få utökade turister även vintertid...

// Jörgen
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Tanken är inte alls fel, jag ser egentligen bara två hakar, idag har de flesta skoterklubbar ett lågt medlemsantal i förhållande till antal skotrar, risken är väl att medlemsantalet krymper, kanske tom rejält, då minskar även antalet ledjobbare

Men det skulle utan tvivel ge ett avsevärt tillskott i klubbkassorna som därmed skulle få råd med nödvändiga investeringar, typ bättre sladdar, kanske en dragskoter till etc.
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Jo nog är det väl så... Tyvär!!!
Skoterfolket är lite speciella, mycket skall finnas serverat annars klagas det.
Men man lägger ut flera tusen i övrigt på sina skotrar, värre mattor, högre styren, slutburkar och annat. Men att lägga kanske totalt femhundra så att lederna i närområdet blir fina så det är roligare att köra är svårt...

// Jörgen
 

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Jag tycker det är ett lysande förslag! Medlemmar kan man locka på andra sätt, jag har inget bra sätt just nu men det måste gå! Kanske dett skulle räcka med en eller två klubbar i lilla boden?
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Är man medlem i en klubb bara för att avgiften skall gå till ledjobb? Jag trodde man är med i en klubb för att umgås med likasinnade och ha trevligt med?
Lära sig ett och annat av äldre medlemmar som redan gjort de misstag som man hamnat i....
:ciao::ciao::cool: