skoter köp rave eller edge?

henkee1

Semi PRO sledder
13 feb 2010
53
0
0
Östersund
Har 25-35 tusen att köpa för. Lutar mest mot raven 800-02 men vad man har läst så verkar inte rotax tre serie motorerna vara så driftsäkra?
Hur är edgen om man jämför raven?
tacksam för alla tips:)

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Kan bara utgå från min då jag ej ägt en rave, men edge:n jag äger har aldrig strulat, väldigt driftsäker och rapp. Startar alltid.

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Edge'en är nog driftsäkrare om man jämför med Rave'n utan under håll, eller båda är lika driftsäkra men Rave'n måste du under hålla lite mer än vad man måste med Edge'en...

Men Rave'en har lite bättre saker som tex fjädring, komfort och roligare att leka med tex... typ köra på rullen...:D

Men Rotax 3-Serie är bra, dom går riktigt bara när dom går, men bara man ger dom lite kärlek när dom står still så går dom ännu längre, annars kanske djävulen kommer till motorn om man har otur xD, men oftast så kommer inte djävulen till motorn xD

typ...

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
okej. har även sett att de finns f7,f6or billiga på blocket. hur är dom om man jämför mot raven och edgen?
Dom går vell sten hårt om man jämför med dom andra, men om man hoppar lite så har de vell en tendens att få lite sprickor i chassiet...

Om man jämför lite så är vell F7/F6 "roligast" att leka med...
Och ett Black-magic V-Kitt så går den ännu bättre...:D

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
försöka se så att inte fettet på dom fettade vevlagren har tryckt ut, man kan kolla baki variatorn men det är ju ändå inte säkert att man ser om fettet har tryckts ut där utan kan ju även ha farit in i motorn.

sen det vanliga efter sprickor i chassie och boggie, mattan, hur den ser ut, inte nå svårt att byta men dom kostar ju ganska mycket. sen det skicket i övrigt.

det är riktigt fina maskner.