Skoteråkning runt Vemdalen

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Skulle vilja veta lite om skoterområden som är intressanta runt Vemdalen/Storhogna och dessa fjäll. Leder har jag sett på en ledkarta, men vart ska jag köra om jag vill se lite puder och annan finåkning. (utan att störa folket runt hotellet, inte skotervänliga har jag hört)

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Det finns mycket fina lössnöåkningar mot vargstugan. även våffelstuganhållet och oxsjön kan man hitta bra ställen för freeride. Finns hur mycket ställen som helst egentligen men dessa två är relativt enkla att hitta till.

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Är det långt ifrån lederna eller är områdena i direkt anslutning till dem? Ha r funderingar på att köpa stugtomt runt Ströms väg, finns det möjligheter att köra skoter direkt från dessa områden eller blir man hatad då?

4

426H

Glöm skistars alla anläggningar om du vill ha en stuga där du kan köra både skoter och skidor/snowboard direkt från stugan.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Ska man köra skoter är det oftast husvagnsparkeringarna eller närhet till dom. Bästa stället för skoter är helt överlägset vargen att utgå ifrån.

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Ska man köra skoter är det oftast husvagnsparkeringarna eller närhet till dom. Bästa stället för skoter är helt överlägset vargen att utgå ifrån.

Absolut, å bra billigt boende också om man vill sova över nån natt.

Dock så ska det enligt uppgift vara väldigt dåligt med snö i skalet nu, mycket bärarmar som har gått tydligen

Douglas

Välkänd medlem
7 feb 2008
140
0
6
Västerås/Vemdalen
Jag kom hem från vemdalen häromdagen och skall upp ikväll igen... Det är inte några mängder med snö, men mina bärarmar höll i alla fall.... Det ligger på ca 50 cm nu, men man hoppas ju på mera snö. Dock är det så gott som bottenlöst, så ska man av leden får man räkna med att det smäller till då och då...

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
undrar hur snö djupet ser ut kring klövsjö/vemdalen. har hört att de är nästan tomt på fjället för att de mästa har blåst bort?

malm

Välkänd medlem
20 feb 2007
160
0
6
Sundsvall
Jag kom hem alldeles nyss och skulle inte påstå att det är bra, på fjällen får man nästan sicksacka runt stenarna och lederna är skrot, vill nog påstå att det var trevligare att sitta i stugan och dricka öl än att åka skoter.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Låter inte som att vemdalen har någon kanonåkning att bjuda på just nu med andra ord?
Bäst man håller sig hemma, och väntar på vårsäsongen där uppe då? ;)

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
här kommer prognosen lite sent kanske. lederna var ju inte specielt bra och på del ställen var det inte så gott om snö, på myrar och stora öppna ytor var det inte så mycket snö heller. men på del ställen, där det har drivit så var det rätt mycket snö. ska upp igen nästa helg. så då kan jag komma med en liten prognos då med :D Kanske lite tidigare den här gången :p

4

426H

Har kommit 15-20 cm senaste två dagarna. Mer skall komma till helgen.

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Går det att köra skoter direkt från Kull Johannes område i Storhogna??? Eller måste man ta sig ner till hotellet med skotern.

joiene

Välkänd medlem
21 jan 2009
118
0
6
Ytterhogdal
här kommer prognosen lite sent kanske. lederna var ju inte specielt bra och på del ställen var det inte så gott om snö, på myrar och stora öppna ytor var det inte så mycket snö heller. men på del ställen, där det har drivit så var det rätt mycket snö. ska upp igen nästa helg. så då kan jag komma med en liten prognos då med :D Kanske lite tidigare den här gången :p
:DFinns det bra friåkningställen i vemdalen: Om kanske man skulle kunna få lite tips.:beer: