Skoteråkare i närheten av Nälden ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
:ciao:Tja!

Tänkte bara höra om det är några skoteråkare i krokoms området som är intresserade av en gemensam skoter tur Nånstans och kanske grillakorv och snacka skoter mm :) Skulle vara kul att träffa lite skoter nördar

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
låter som en bra ide´
man kanske skulle ha återkommande träffar i nåt vindskydd typ varje söndag el nåt?
nytt ställe varje vecka för lite omväxling.

men är du inte med i nån klubb då?
annars är du välkommen i kmk :)

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Trist att klubben har så lite pengar, för få medlemmar skulle jag tro, annars skulle det vare fint med en klubbdag typ i Böleviken eller Mjälaviken med korvgrillning, skotertipsrunda med nå mindre pris eller en fisketävling. Det kan ju i sin tur locka medlemmar.
Ledbevis finns på Speedshop i krokom, och så småningom på OKQ8, medlemskostnad i klubben, 100spänn, 150 för familj. Besök www.krokomsmk.se för vidare info.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Trist att klubben har så lite pengar, för få medlemmar skulle jag tro, annars skulle det vare fint med en klubbdag typ i Böleviken eller Mjälaviken med korvgrillning, skotertipsrunda med nå mindre pris eller en fisketävling. Det kan ju i sin tur locka medlemmar.
Ledbevis finns på Speedshop i krokom, och så småningom på OKQ8, medlemskostnad i klubben, 100spänn, 150 för familj. Besök www.krokomsmk.se för vidare info.
nånting kan man väl ordna ändå, typ knytis och öppet för alla.
även alsen ingår ju i KSA så jag tycker alla kan träffas o få lite gemenskap.

vilka vill vara med o börja lite enkelt?
va sägs om mjäla kl 12 på söndag?

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Blir det inte alltför sent eller för mycket pils på lördag kväll ska jag prova iaf. Ska höra med mina vänner oxå. =)

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Hur långt är det till mjällaviken från Alsen tro ? 3-4mil ?
nu vet jag inte exakt var i alsen men det är 28,2 km enligt gps mätt från vindskyddet i mjälaviken till glösa.
mätt från där leden går ovanför skolan i alsen är det 41 km.

detta är om man tar lederna som går upp å runt en liten omväg, kör man över alsensjön blir det mycke närmare, t.ex så är det bara 12,8 km från mjäla till sjöns ände vid vaplan.

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
beror på vilken väg du tar förstås men tar du sjön till vaplan, förbi vaplans mekaniska mot krokom, sen in höger efter preem korsningen så kommer du ut på backviken, kör över viken å håll till höger om bron, upp på land och över vägen å när du ser storsjön så är du i mjälaviken, skulle tro att det är ca. 1,5 -2mil från Vaplan dit.

Aaah! Engström va snabbare!! :)

Last edited:

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
japp, insnöad här på min favvosajt ;)
kul att leka me gps/ledkarteprogrammet :p

alternativt så kör vi lördag om det passar bättre?
vi ska iofs till åkersjön på fredag och har inte bestämt oss om ev övernattning...

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
ingen aning hur sjön är där. kanske säkrast att åka runt då, eller via längs stranden.
fast nu borde väl isarna frysit ordentligt. akta för utlopp bara.

iaf kommer det att finnas en murikka för dom som vill ha med annat än korv.
jag kör väl kolbullar som vanligt, enkelt, billigt o gott

Last edited: