Skoteråkare i åre?

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Tjena!

Nu är det som så att jag är på jakt efter nån, eller några, skönare lirare som (liksom jag) tycker det är helt underbart att köra skoter! :) Kille som tjej, har ingen betydelse. Har bott i åre nu i lite mer än ett år, men tragiskt nog är det ingen i min bekantskapskrets som delar min passion för skoteråkning, och jag har absolut inga tankar på att konvertera till skidåkare... Jag brukar åka hem, till stugan, så ofta jag kan för att få köra. Men det blir ändå en del helger här i byn, och då skulle det va sjukt skoj att få pumpa puder med några likasinnade! Kör helst där det är sjuka mängder lössnö, brant som satan och så jävligt att man knappt tar sig fram. Jag sadlar trots allt en pro rmk, så annat vore bara konstigt. Är man inte dyngsur av svett och helt slut på när man kommer hem, så har man inte kört skoter ;)

Fan alltså, det vore skitskoj! Funkar att köra själv också, men det är absolut inte lika roligt. Så tveka inte, jag bjuder på bärs! :eyebrows:

Edit: För dom som undrar så är jag 22 somrar gammal!
 
Last edited:

mendop

Välkänd medlem
13 jan 2010
218
0
16
undersåker
Haha, Jag bor i åre och är 16 år:eyebrows:

Kommer knappast att sadla en pro rmk till vintern, kommer snarare att äga en kort maskin. Och om jag ska köra med dig så kommer du att få lyfta och gräva en hel del kan jag säga.

Tänkte mer så att du vet att du inte är själv.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Haha, ja en gång i tiden var jag också ung och förvirrad och ägde en kort maskin ;) När man blir lika gammal som jag (22) så inser man att det är långa maskiner som gäller!

Skämt åsido, då har du säkert bra lokalkännedom och det är alltid trevligt att höra att det är folk som vill köra skoter!
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Tänkte precis skapa en sån här tråd! Helvette åå :D fylld 16 idag och har nu precis flyttat till Åre så känn int alltför många.
Kör en M7a just nu men den ryker innan vintern har börjat.
Ja jobbar alla dagar i veckan förutom någon enstaka gång då ja istället är i backen åå cyklar downhill! Såå det blir troligen en M8a eller en Pro till vintern :)
kör så brant som möjligt åå en massa träd skare va förutom då ja tänk va åå hoppa ;) så behöv du nån åå kör me så hör av de!
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Har stuga i Duved så brukar bli en hel del helger däruppe, men precis som du har jag ont om likasinnade så vi skulle säkert kunna hoka upp för lite åkning.. hitta några grymma spots å så :) åker också långstånkare :) 23 bast om du undrar (med andra ord får du åtminstone bjuda mig på bärs lagligt gentemot småpojkarna..hehe)
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Ja då äre ju bara å gratulera då! Låter bra det, verkar ju finnas några skoterförare här ändå. Om än inte riktigt i min ålder :) De ska jag göra!
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Ni lär väl hitt åt me nån gång när ja ää åå kör för de kmr bli sjukt många mil i år eftersom att ja både får skoterkortet och har bra med jobb så bensinen ska nog räcka för de dubbla milen som ja brukar köra! :)
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Jafan, de vore gött! Har bara varit upp på renfjället dom få gånger jag varit ut, så jag har ingen aning om vart man tar vägen. Mycket förbud här dock, har jag märkt. Trist!
Haha ja, dom kan väl få varsin energidryck istället då ;)
Vintern som var så tycker jag det var allmänt dåligt om snö. Är tydligen det i åre, men jag blev lite besviken ändå. En dag var det dock sjuuukt härlig snö efter att det snöat konstant i 1.5 dag, det var som att ha en kort maskin igen :)) Dock varade det bara i några timmar då det började regna under kvällen.. Haha, men jag hann iaf ta vara på det i 2-3 timmar!
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Ja, fast nu när man jobbar hinner man ju inte köra lika mycket som när man gick i skola. Tråkigt nog.. Men men, man kan inte få allt. Skulle va roligt att få se en karta över åre med förbudsområdena som är.
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Jo och det är väl just på dessa områden den bästa åkningen finns, tyvärr... Förra vintern var nog rent ut sagt bland de sämre på länge för skoteråkning, mängden snö brukar dock komma ganska sent. Men runt jul nyår brukar vädret ha en förmåga att droppa ner ganska bra med snö åtminstone sett till dom 10 åren vi haft suga däruppe..
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Men nå ställen må de ju finnas! Som sagt, om man bara fick lägga vantarna på en karta med förbudsområdena. Jag har sökt förgäves på internet.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Haha "årefjällen med skoterförbud överallt" :) Låter alla tiders de! Fast jag tänkte mig mer en övergripande bild av åre med omnejd så man kanske får ett hum om hur det ligger till. Jag är inte så bekant med trakten, så ifall du börjar förklara kommer jag inte hänga med :S
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Verkar inte som att dom är här i Åre är alltför positiv till skoteråkning, dom som man har frågat om förbudsområdena ha bara svarat att skotrar ska man köra på leden åå ingen annanstans...
De är ju sjukt att folke ha den inställningen till just lössnökörning åå de är väl drf de ää så mycke förbudsområden :(
Men om någon har någon bra karta så kan ni ju lägga upp en bild så man får nån hum om var man kan kör :)