Skidoo x summit 800r 2015

helmin

Medlem
14 feb 2014
6
1
1
Börja med att 1 stift gänga ur men ändå körde jag utan att jag märkte det. Stiftet satt kvar i cylindern men de tryckte lite olja å bränsle ur gängen,så ja bytte bägge.

Och jag satt i dom som de skulle sitta enligt manual. Men nu tänds motorlampan av å till vid körning och när ja stannar för att läsa av den försvinner motorlampan.
Och de finns ingen aktiv felkod när ja ska läsa av.

Jag har bytt mangnapull som pajja helt och vet att jag råka tappa ljuddämparen med sin följd att avgasgivarens kabel blev sträckt. Kan den glappa måntro? Den går precis som den ska i övrigt.

Men så fort ja stannar så slocknar motorlampan och felkod finns inte.

Handlar om en skidoo summit x 800r 2015
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.144
106
63
Lyckas du inte få fram felkoden i displayen är det nog vettigast att ta den till närmaste återförsäljare och läsa ur felkoderna. Kan mycket väl vara avgastempgivaren om kabeln blivit skadad men det är ju omöjligt att säga om du inte kan se någon skada på den. Kan också vara misständning om motorlampan bara tänds vid gaspådrag och därför skulle jag inte rekommendera att köra innan du vet felet för en dålig tändspole kan bränna upp statorn.
 

helmin

Medlem
14 feb 2014
6
1
1
Så då är den avläst, avgasportarna stängde inte, såg t.o.m en lös vaccumslang som lossnat från en vaccumklocka, Så ja boka tid för service å rengörning av portarna så är de grett sen.
 
Reactions: snötoken