Skidoo mxz rev 600 ho 2003 hastighets mätaren visar fel

Karls

Medlem
4 mar 2013
30
0
1
Gamla masten
Hejsan har en rev 600 som det är nå vajsing med hastighetsmätaren!
När den är avstängd står den på 20Km/h och när man drar igång den så åker den i bott sen tillbaka på 20Km/h, och när man kör så visar den helt fel för den tror ju att 20 är 0.

Är den elektronist på den eller?

Någon sam har nå tipps?

Plus när den är varm så är tomgången på 3000rpm och kan gå ner någon gång ibland

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Går att kalibrera tror jag såg någon post här på forumet om RER knappen och trippmätare knappen då kunde man kalibrera dom tror jag, 3000 RPM låter ju lite högt låter som den kanske drar tjuvluft någonstans, spruckna gummin , otätt mot förgasare kanske, prova att spruta lite startgas runt gummin och förgasare när motorn är igång för att se om varvet förändras.

Karls

Medlem
4 mar 2013
30
0
1
Gamla masten
Går att kalibrera tror jag såg någon post här på forumet om RER knappen och trippmätare knappen då kunde man kalibrera dom tror jag, 3000 RPM låter ju lite högt låter som den kanske drar tjuvluft någonstans, spruckna gummin , otätt mot förgasare kanske, prova att spruta lite startgas runt gummin och förgasare när motorn är igång för att se om varvet förändras.
Tackar!
Hitta film på Youtube hur man gör!
http://www.youtube.com/watch?v=meSkPywU1FQ

Kommer ihåg att knappen hade fastnat förut och då stod det SCALE + dom där rutorna.

Startade den i garaget och då varvade den rätt, men testade spraya lite startgas runt förgasarna men du hände det inget!
man kanske måste ut och åka lite?
Får testa imorgon.