Skidåkare finns dom?

J

Jas Gas

Skidåkare finns dom? jag kör mycket bil både i norr och västerbotten små som stora vägar samt en och annan mil på skoter och man ser aldrig några skidspår,det är större chans att man ser kängru spår än skidspår, har funderat om skidåkarna har börjat dö ut? hur ser det ut i andra delar av sverige någon som sett några skidspår på dom senaste åren.

Purk

Välkänd medlem
23 jan 2008
280
1
18
Västerbotten
såg väldigt mycket skidspår/skidåkare utanför umeå... det är alltid någon som har åkt mitt ute i ingenstans :D många tillsammans med hundar som draghjälp men ändå.

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
När jag kör skotern åker jag med två skidor fram. :)
Brukar även åka skate och classic om det finns spår.

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
här det det skoterförbud i vissa områden så att skidåkarna inte ska störas.. det roliga är att dom åker aldrig där nåmer för det finns inget hårt skoterspår, tack länstyrelsen !!!!

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Jag verkligen ÄLSKAR när man kommer och kör skoter på leden och mitt i allt står en skidåkare (oftast bakom en kurva eller efter en backe så man inte ser dom). Man gör allt man kan för att få stopp på skotern men dom VÄGRAR kliva 15cm åt höger för att sluta blockera vägen, det brukar sluta med att man står med skotern halvvägs ute i skogen där man hör en galen skidåkare gapa.

Svar: Ja dom finns men inte där man vill ha dom.

B

Biosteel

Jag verkligen ÄLSKAR när man kommer och kör skoter på leden och mitt i allt står en skidåkare (oftast bakom en kurva eller efter en backe så man inte ser dom). Man gör allt man kan för att få stopp på skotern men dom VÄGRAR kliva 15cm åt höger för att sluta blockera vägen, det brukar sluta med att man står med skotern halvvägs ute i skogen där man hör en galen skidåkare gapa.

Svar: Ja dom finns men inte där man vill ha dom.
hörredu jag känner verkligen igen mig .. ibland så kan det ha gått ngr benbitar

D

Deleted member 9532

Samma sak när man möter dessa hundägare som står och skriker åt en och blänger elakt. Jag kan bara inte hålla käften i alla situationer och har därför stannat ett antal ggr bara för att skälla ut dem. Samma sak när jag hade moped. Jag får utskällning av en småbarnspappa för att jag åker på gångvägen som är ca 6meter lång istället för att behöva åka runt hela området. Jag körde så sakta att fötterna behövde vara i marken för att hålla balansen och ändå ska han skälla på mig om att jag försöker köra över hans barn(???!!!) Idiotdet är vad det är, men som tur är gäller detta absolut inte alla, men stora delar av dem.

(Ingen behöver känna sig träffad utom de som just fått en ordentlig pungspark!)

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
när jag har varit ute och spårat där man tycker det är så långt ute i ingenstanns man akn komma.dvs kilometer ifrån skoterleden så kan det ju finnas ett å annat skidspår...

lite roligt tycker jag.

hör ju inte till ovanligheterna att man möter folk som är ute och går men skidåkare är inte lika vanligt men händer ju ibland