Ski-Doo TNT XP -08

DrDoctor

Medlem
12 dec 2008
30
1
1
Hej , jag är ute efter en ny skoter och undrar om det är värt att köpa en ski-doo TNT XP 600 -08? det är den första modellen av den nya som kom efter -07 om jag inte är helt ute och cyklar? Hitta en:

Ca 120mil, fint skick. Ska på service innan försäljning.
78000:- ev bvsa.

Vad säger ni? vad ska jag kolla på och tänka på när jag ska köpa en begagnad skoter? ge mig lite hjälp påvägen är ni snälla.


Eller ska jag ta en RS? jag vill ha lite krut under huven samt rolig att leka med, är det stor skillnad på en rs och en TNT eller är det samma modell ? :stupid:
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
vad är tnt för nått, har alltid undrat å kollat på skidoos sida osv, hittar inget!
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
En fullfjädrad Xp fast med den gamla 600cc förgasarmotorn istället för sdi 600:an...
http://www.brpscandinavia.com/web/index.php?id=3413

Det är i grunden samma chassi, men Rs:en är byggd för att tävla med, vill man ha lite bekvämlighet ska man välja nåt annat...
Sitter det ens back på Rs:en, nån som kan bekräfta?
Skulle välja Tnt:n, om du vill ha lite mer pulver väljer du sdi 600:an...
 

pelo

Medlem
18 nov 2007
32
0
1
Örnsköldsvik
Tnt 600:an är grymt fin!! Har nu vid första tanken haft en bränsleförbrukning på 1,39 l/milen... Snabb ledkörning... Riktigt imponerad! Den är riktigt rapp å går på mätaren över 170, men det ska tas med en nypa salt... Men den är hur skoj som helst, så drar sdi:n mindre än redan den låga förbrukningen. är det då värt mellanskillnaden?

Motorbolaget i Umeå har riktigt bra priser på dem, men framförallt väldigt bra service!
Rekommenderar dem skarpt!