Ski Doo scandic 82 a

Borg55555

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Gävle swe
www.borg.se
Är det någon som har koll vad det är för matta på en skidoo scandic 82a ..

Mattan som sitter på nu har alla (styrklackar) till slidesen gått av på. (kanske sitter fel matta på nu??)

Det är väl ingen ideé att köpa styrklackar och jävlas att få dit dom..För det måste man ha specialverktyg till ???

Om någon har, vet, var man kan få tag på en beg matta till rimligt pris
Och vilka mått jag ska leta efter.

Skulle jag vara tacksam.
skoter@borg.se
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
[Uppdaterat: Senast editerat den 02-Feb-04 kl 08:55 AM (CET)]Nu ska vi se här.
Minns jag rätt så är det 38x352 matta på den där.
Om du med styrklackar menar mattclipsen i metall så är nog det enklaste o. billigaste lösningen om mattan är fräsch i övrigt.
De går bra att klämma fast med en ordentlig polygrip eller rörtång. Man behöver inte ha ett clips runt varje stav heller utan om du lämnar en eller två stavar mellan clipsen så ska det nog gå bra.
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Du har väl drivning i "fönstren" på den där. Rätt viktigt att iallafall ha clips på varje om du nu väljer att har styrningar på varannan eller var tredje... och "specialverktyget" brukar man kunna låna hos åf. Det tar en timme eller två att sätta dit alla clips...
 

Borg55555

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Gävle swe
www.borg.se
Nu har jag varit ute i mattdjungeln
Hittade en matta på blocket 42*353
Kollade in på rinabs hemsida då ska mattan vara 38*355
och vissa säger 38*353 ????

Någon cm hit eller dit kan det göra mycket skillnad tänkte mest på bredden. eller kan det vara annat drivaxel avstånd i 42 ans matta men den är ju till en gammal skidoo
och drivningen (71 hål) stämmer.

Det där med clips ska nog vara så många som möjligt eftersom den gamla mattan saknar helt gummi (styrningar).(mattan är sprucken kan ej clipsa om den tyvärr)

Tack för alla tips jag har fått.


 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
2-3cm på längden spelar ingen roll, det justerar du med spännskruvarna.
Bredden kan det dock vara värre med, rymmer du 42cm matta i bandtunneln? Tror inte de brukar vara så pass tilltagna.

Har du "otur" så kan det faktiskt vara annat avstånd mellan drivhjulen på en 42cm matta, men jag tror det brukar vara samma.