ski-doo rev 600sdi problem HJÄLP!

Rev sebbe

Aktiv medlem
24 okt 2012
82
0
6
Piteå
Hejsan har en 600sdi 05 ,var ut körde när jag tippade med skoter när jag välter tillbaka den så ska jag starta den men då lyser motorlampa, jag stängde av den, tittade på både givaren till slutburk och lyftborken, tog lös dom och stoppade tillbaka dom och skulle starta med den lyser ändå men den varvar inte mer än 4500rmp och när jag gasar på mer så dör den bara nån som vet vad felet kan vara eller nån som har haft likadant problem!
Mycket tacksam för snabba svar:)!

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.905
888
113
Kramfors
Jag vet inte ens om din maskin har gashängsbrytare men om den nu har det i tumgasen så värm den med hårtork ett tag, typ själva fästet för tumgasen. Ibland när man rullar en skoter med gashängsbrytare kommer det in snö som smälter o blir i is denna kontakt och då beter de sig sådär.

Rev sebbe

Aktiv medlem
24 okt 2012
82
0
6
Piteå
Vart sitter denna kontakt? Jag testade byta avgastempgivaren men de blev ingen skillnad kan de vara givaren till luftburken?

Rev sebbe

Aktiv medlem
24 okt 2012
82
0
6
Piteå
Men motorlampa blinkar kan de vara pågrund av fukten också, hur ska jag göra, ska jag ta in den i garaget och torka alla kontakter? I så fall vilka typ?

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Jag gissar på avgastempgivaren. Sök på forumet (sdi eller avgastempgivare) så finner du ohmvärden på den. Min var helt kass och visade därför noll ohm.

Kolla så att batteriet är ok, mät spänningen på det gärna vid belastning från typ en halogenlampa eller nått sånt.