Ski-doo mxz

macon

Välkänd medlem
22 okt 2009
264
0
16
Sandviken
Hej alla skoter åkare! Har börjat titta väldigt mycket på skotrar nu och har tittat på arctic cat f6 och ski-doo mxz. Har hört att mxz ska vara lätta och väldigt roliga att köra. Men det finns så många olika varianter och jag som inte är så insatt på det här med mxz vet inte så mycket. Tänkte fråga er lite mer erfarna nu :) Jag tittar på dom nyare mxz från ca 04 då dom har fått det nyare stuket med bättre fjädring med mera. Men det finns både mxz 600, mxz 600 sdi och mxz 600 renegade och visa heter rev. Vad är det för skillnad på alla dessa??

Mvh

macon

Välkänd medlem
22 okt 2009
264
0
16
Sandviken
Har sökt så gott jag kan. Har kommit fram till att renegade är mountain modell eller iaf längre. Sdi är den som har insprutning :) rätta mig om jag har fel, men vad är det för skillnad på vanlig mxz och mxz rev respektive H.O?

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
HO är väl high output. dvs lite mer hästar än en vanlig (tror jag)

macon

Välkänd medlem
22 okt 2009
264
0
16
Sandviken
Okej, det kanske stämmer...
Vad är då rev? Dom flesta heter rev, men jag har ingen aning om vad det är. Kanske heter alla så?

stene

Aktiv medlem
15 jan 2010
89
1
8
REV = Chassiet alla mxz:eek:r, summit och renegade m.fl delar mellan -03 till -07. Mellan dessa år kallas dom i folkmun för REV

HO = High Output. Även SDI motorn är en HO. Heter en 600 bara HO, är det förmodligen förgasare.

SDI kom -04 men under detta år såldes även 600:an med förgasare (Blair Morgan edition)

-05 kom Powertek motorn i 800:an. I stort samma motor men mer elektronik

Summit 800 hade under sista året (-07) nya 800R motorn.

macon

Välkänd medlem
22 okt 2009
264
0
16
Sandviken
REV = Chassiet alla mxz:eek:r, summit och renegade m.fl delar mellan -03 till -07. Mellan dessa år kallas dom i folkmun för REV

HO = High Output. Även SDI motorn är en HO. Heter en 600 bara HO, är det förmodligen förgasare.

SDI kom -04 men under detta år såldes även 600:an med förgasare (Blair Morgan edition)

-05 kom Powertek motorn i 800:an. I stort samma motor men mer elektronik

Summit 800 hade under sista året (-07) nya 800R motorn.
Tack ! Nu fick jag nog svar på det mesta :) Så med andra ord så är alla mxz från -03 - 07 mxz rev?