Ski-Doo MXZ 500 -03 Frågor.

Emppu

Välkänd medlem
10 feb 2009
474
0
16
Norrbotten, Övertorneå Kommun.
Tjena!

Jag och farsan tänker fara och kolla på en MXZ:a på lördag, är det något jag bör veta, hur mycket drar de? Är D.E.S.S Stöldskydd något att ha när man bor mitt i skogen, hört att de kan skapa problem då och då. Går det att köra bra i puder med den?

Sorry för kort grej, men skulle mer än gärna vilja ha svar då vi lär köpa den om den är bra.

Last edited:

kona_92

Välkänd medlem
18 jul 2008
204
0
16
sollefteå
Sv: Ski-Doo MXZ 500 -03

jag hade en Lynx Enduro 500 i början av vintern, sålde den för att den drog så J**** mycket bensin strax över 3L/milen drog den (jag tycker det är mycket för en litten 500)
har aldrig haft nåt som helst problem med DESSEN

lösssnö egenskaperna har ganska mycket med mattan och föraren att göra

vad sitter det för matta på den?

RYZ

Välkänd medlem
23 jan 2007
150
0
6
Indal

Låter ju bra, lössnö åkningen är inga problem, iallafall inte med en 32 då jag själv bytt från ca 20 mm i början av vintern. Det är ju hur bra som helst med D.E.S.S, dödmansgreppet och nyckeln på samma, för folk som både har nyckel och dödmansgrepp tar ju ändå med bägge i fickan. Det ända som kan vara störigt är om den inte sitter fast riktigt för då blir de som ett varvstopp på 3-4000 varv.

Vad har du haft för skoter innan?

Emppu

Välkänd medlem
10 feb 2009
474
0
16
Norrbotten, Övertorneå Kommun.

Vi har en Yamaha Viking:eek: Hehe, men jag vänjer mig lätt till skotrar. Speciellt i puder. Man lär sig av sina misstag. T.ex. om man fastnar, då vet man iallafall hur man inte ska riktigt göra. Men jag brukar inte vålda med skotrar.

Kul att veta att de går bra i puder då vi fått totalt 40-50 cm snö de senaste 7 dagarna. :D

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Den orkar galant en 44a med 2-3kuggs nerdrevning, gjorde samma procedur på en enduro 03a en 500a och det är ju i princip samma motor.
Dock tycker jag 500an saknar det där lilla extra på toppen, lite för tam motor i mitt tycke.