Ski-doo Mach 1 -97

L

Lullionov

Är det någon som vet varför den slår ut tändstiften gång på gång när den inte använts under en längre tid. Den går bara på två cylindrar och man får byta tändstift till en början som en blådåre, sen går den som en klocka när man börjat använda den. Om det är någon som vet vad detta beror på och om det går att göra nånting vore jag tacksam, börjar vara less på tändstift.

/Fundersam
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
testa med dom där självrengörande stiften EYA eller vad dom heter..
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Det verkar vanligt att trecylindriga Skidoo har svårt att klara av igensotade tändstift.
Grundproblemet verkar vara att tändsystemet inte har så mycket energiöverskott.

Tändstift som brorsans Formula III '96 inte går på över huvud taget funkar utmärkt i min skoter (Yamaha Vmax 500 '96).

Men det gick betydligt bättre för honom när han började följa rådet i instruktionsboken att ABSOLUT INTE röra gasen så länge man chokar. Annars sotar stiften igen på en gång!


 

LostSoul

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Luleå Sverige
Visit site
Tjena...

Thord Sundström har en bra artikel på sin hemsida (http://www.tordsmotorservice.bd.se/)
Har funnits iaf.
Själv så får jag det å funka bra..använder aldrig mer än halv choke och stänger av choken direkt den startar....och sedan bara
"duttar" med choken då det behövs...
 

Sundin_82

Aktiv medlem
1 jan 2000
72
0
6
LIT Sverige
Habbeli skriver:
ÅTER IGEN,ANVÄND CHAMPIONSTIFT DOM HÅLLER MYCKET BÄTTRE

Skulle inte tro det jag har kört flera gånger på N2c och dom håller inte mer än 2 mil. Senast så tyckte försäljaren att jag skulle göra på Champion 8904 skulle vara marknadens bästa,!dyrast! (90:-/st) dom höll ca. 4-5 mil. Nu har jag kört 180 mil på NGK B9es så Champin är skit jag vet flera som har provat champion och tänker aldrig sätta i dom något mera + att skotern,bilen inte gick lika bra som med NGK tändstiften.