Ski-Doo Mach 1 -92

Ante@näslundens

Välkänd medlem
26 dec 2005
342
0
16
34
Västernorrland
Vad har ni att säga om den? Funkar den i lössnö upp till en halvmeter? mer?
Är den tung? (för tung?)

Har ni nått annat att berätta? Ni som haft den berätta gärna allt ni vet...

Min granne funderar på att köpa en sådan, han är en nybörjare kan man säga, kört lite Ski-Doo Everst -77 och Yamaha SM300 -77 i kanske 10mil..

Är det för mycket krut i motorn och för mycket vikt för han att hantera?

Vore väldigt tacksam för svar Mvh.

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Har aldrig ägt nån skoter innan min Mach 1. Har ju kört skoter tidigare dock. Tycker att mach ettan funkar rätt okej i lössnö, nu kommer alla med nyare maskiner tycka att jag är kass i huvet. Men har man inte provat på nyare maskiner så vet man ju inte hur det ska vara =) Körde i snö upp till 1 meter ifjol å körde aldrig fast en gång, å ändå hade jag taskig matta. Körde säkert som en fjänt jämfört med alla "proffs" men roligt som faan hade jag, å det är huvudsaken. Enda jag har att klaga på som jag märkt är att framvagnen är ganska kass å att den är lite väl låg bak original, men det är ju bara att höja boggien.

Ante@näslundens

Välkänd medlem
26 dec 2005
342
0
16
34
Västernorrland
Tack, exakt vad jag ville höra, för dom flesta som uttalar sig om detta tror jag ställer väldigt höga krav och har kört en hel del nyare maskiner.

I gämförelöse med en SM300 & en everest borde ju Mach 1an vara en super hybrid skoter, (tror jag?!)

Huvudsaken är att man har kul som sagt, ska man lära sig köra skoter är det väl en bra maskin med tanke på att du har lite vikt som du måste lära dig hantera, eller är det tvärtom?

Sm300an och everestn har 20 och 40 hästkrafter, hoppas inte han skiter ner sig totalt för Mach 1ans 100+ kusar, men det vänjer man väl sig med rätt fort hoppas jag..

Mvh, tacksam för svar som sagt..

everest 500

Välkänd medlem
9 nov 2005
104
0
6
Norsjö
jag har en skidoo mach 1 91 med en 583 rave motor i. tycker den är en riktigt rolig skoter och eftersom den är ganska så smal så går det väldigt bra att köra i backar å slänter å dylikt. och på leden så hänger man med många nyare skotrar. vikten är väl överkomlig.

Ante@näslundens

Välkänd medlem
26 dec 2005
342
0
16
34
Västernorrland
Fått hem den och kört endel, är fruktansvärt nöjd, den tar sig fram jätte bra i lössnön, tyngden är inget att gnälla om, bra drag, ja allt var kanon.11k för en fräsch 92 är inte dåligt heller..