Ski-Doo 1203 2009

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Alla Maskiner med 1200 4-T motor ska in för att få nya hållbarare glidklackar i primärvariatorn samt en uppgradering av programvara för ändring av parametrar gällande information i displayen vid eventuell varmgång.

Last edited:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Alla Maskiner med 1200 4-T motor ska in för att få nya hållbarare glidklackar i primärvariatorn samt en uppgradering av programvara för ändring av parametrar gällande information i displayen vid eventuell varmgång.
Tack för info!

Får man vara nyfiken och fråga hur du får alla servicebulletiner? Finns dom tillgängliga någonstans på nätet för oss vanliga dödliga också?

4

426H

Svenska handlarna kommer väl i bästa fall få info om detta till påsk...

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.885
115
63
Skellefteå
Svenska handlarna kommer väl i bästa fall få info om detta till påsk...
Hehe, faktum är att Allservice i Vilhelmina visste det redan för ett par veckor sedan och nämnde det för mig då jag kontaktade dem i ett annat ärende!!

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Har det kommit några fler servicebulletiner för den här modellen? Jag har problem med min nu.

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Finns dom tillgängliga någonstans på nätet för oss vanliga dödliga också?
Här finns det ett stort utrymme för BRP Sverige att förbättra sig, servicebullletiner av olika slag ska gå till den förste ägaren av aktuell modell under garantitiden och inte bara till ÅF.
Har inte sett röken av något sådant utskick på någon av alla nya maskiner jag haft (och det har varit garantiuppgraderingar på alla och i ökande takt på senare år) utan det hamnar isolerat hos ÅF vilken då kan, beroende på belastning i verkstaden osv prioriteras olika.

BRP Sverige skulle undvika mycken helt onödig ryktesspridning och spekulation genom detta.

har stått om det på dootalk i tvåveckor...
De ligger ju alltid före utav någon anledning, 550 F ägare av Tundra 2010:s årsmodell bör ju också ta det försiktigt och inte fara ut i ödemarken ensammen ännu utan skidor med .

En positiv utveckling av detta forum vore samma system som Doo har, dvs crew, sponsors och så vidare, då skulle det vara mer legalt att de intresserade och kundorienterade mekaniker som jobbar med t ex BRP:s maskiner skulle delta på forumet i mer eller mindre officiell form.