Skadade förgasar nålar

3r5k3n

Välkänd medlem
6 nov 2010
178
8
18
Örnsköldsvik
Nålarna på min MXZ 600 -99 är båda av en liten bit på och lite böjda längst ner. Jag tänkte köpa nya men J8-7DFY01 som är orginal går inte att få tag på längre. Vet någon vart det kanske finns några eller om det finnns något annat alternativ? Dom andra nålarna som ska passa till VM40 är inte ens i närheten av samma dimensioner (se bild. Nedersta är orginal). Kan man få det att funka ändå men med annan bestyckning på lågfarts och huvudmunstycke?

Nålar.png
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
De blir ett helvete att få de funka med annan nål du skulle behöva byta även nålmunstycket och de är svindyrt till vm förgasare och stensvårt att köpa rätt storlek på nålmunstycket o nålen. Men om dina nålar är av bara längst ut dvs de hissas inte så högt att de riskerar hoppa ur nålmunstycket där de är som trängst så gör de inget att de gått av, de ger absolut ingen inverkan på gången. Om de är av så mycket att de riskerar hoppa ur nålmunstycket och hänga sig på full gas så måste du byta såklart. Att de är krokiga gör inte ett skit heller de är bara o åka. Men om de är väldigt nötta på ett speciellt ställe så går motorn lite fetare just där. Slitage på nålar blir på den gashöjd man mest kör på.

Jag kan ev ha dessa nålar påminn mig att jag ska kolla om jag inte hör av mig på ett tag. Hör även med firman Braigasen
 

3r5k3n

Välkänd medlem
6 nov 2010
178
8
18
Örnsköldsvik
De blir ett helvete att få de funka med annan nål du skulle behöva byta även nålmunstycket och de är svindyrt till vm förgasare och stensvårt att köpa rätt storlek på nålmunstycket o nålen. Men om dina nålar är av bara längst ut dvs de hissas inte så högt att de riskerar hoppa ur nålmunstycket där de är som trängst så gör de inget att de gått av, de ger absolut ingen inverkan på gången. Om de är av så mycket att de riskerar hoppa ur nålmunstycket och hänga sig på full gas så måste du byta såklart. Att de är krokiga gör inte ett skit heller de är bara o åka. Men om de är väldigt nötta på ett speciellt ställe så går motorn lite fetare just där. Slitage på nålar blir på den gashöjd man mest kör på.

Jag kan ev ha dessa nålar påminn mig att jag ska kolla om jag inte hör av mig på ett tag. Hör även med firman Braigasen
Tack för svaret! nålarna är inte av så högt upp att dom kan hoppa ur läge så det ska vara lungt. Råkar du ha rätt nålar så kan jag köpa av dig dom annars kör jag vidare med dom jag har