Ska kammarna gå av på mattan?

Thulle

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Hedemora Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 09-Dec-02 kl 05:13 PM (CET)]Tjenare!

Har precis fått min edge x 700 -02 och var ute och åkte lite i helgen.

Sen märkte jag att 2hela och en halv kam har gått av på mattan. (3st som sitter efter varandra)

Skall det kunna göra det på en skoter som är mindre än 1månad gammal och har gått 40mil?

Fabrikationsfel eller handhavandefel?

Mvh//Mattias
 

Magnus1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
71
0
0
Låter ruskigt skummt... du måste ha kört på nåt som skadat mattan... prova att snacka med säljaren som du köpt skotern av. kan hända att det är fel från fabrik men jag tror inte det..

Mvh Magnus
 

Thulle

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Hedemora Sverige
Japp det är en -02 som är uttagen i november -02.

Det är inte jag som kört av kammarna utan tidigare ägaren som hade skotern i 2veckor, jag vet ju inte hur han kört men han hade lyckats köra bort en liten bit från framskidan oxå..

Frågade handlarn igår och det verkade inte som att han hade hört om något fel på mattorna så det är väl bara att acceptera och se glad ut..
 
A

Agaton

Då är det ju inte mattan det är fel på utan det rör sig om misshandel om skidan fått en småll också.
Har du fått en demomaskin eller hyreskälke?
Avsteg från nyskick skall märkas på prislappen, men du kanske fick den hyfsat i pris?
Kolla i regbeviset hur många ägare som funnits innan och finns det privata ägare bör du ju kunna få kontakt den vägen om inte handlaren vill lämna ut uppgifterna.
Man tycker att du bör ha en utbytesmatta eller åtminstone ett fläskbra pris på en ev. högkamsmatta...
Lycka till!
 

Thulle

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Hedemora Sverige
Ska dra lite snabbt hur det ligger till...

Jag köpte skotern av en kille som haft den i 2 veckor. Killen hade beställt en Pro X 800 men handlaren kunde inte säga när han skulle få den så han slog till på min skoter "så länge" när den låg på så bra pris.

Det som jag såg var att skidan hade slagit i något så att den lossnat en flisa.
Inte så farligt tänkte jag.
Men jag sa till killarna på firman att de skulle gå igenom hela skotern och göra första servicen på den oxå...

Hörde inget när jag hämtade den att de sett det med mattan men när jag kollade på mattan dagen efter jag hämtat den så såg jag att 2 och en halv kammar fattades =(

Jo det var ett super pris på den, därför jag slog till...


 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Fabrikations fel!!
Polaris har haft stora problem med mattorna sedan -99.
Prata med din åf.
Går inte de ta kontakt med Polaris direkt.

M.V.H Micke PS.du ska ju ha en lynx.
 

Mattias_edge

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Kammarna på min -01 edge 800 gick av lite här och där men jag surrade med min handlare och fick till slut en ny matta
 

Thulle

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Hedemora Sverige
Kammarna var borta när jag köpte den.
Killen som hade den innan hade åkt 2 dagar på den uppe i Loftdalen, och där var det mycket snö sa han..

Pratade med han idag och han mumlade nått att de varit bort med mattan när de gjorde servicen på den (är det normalt?) och att de kanske satt dit fel när de satt tillbaks den för de höll på med så många skotrar samtidigt???
Låter minst sagt mysko?

På sidan på mattan kan man även se "Tyget" (små tyg fransar) runt hela mattan på båda sidorna, skall det vara så på Polaris mattor gått 30mil?
det är inte det på nån annan matta jag kollat på, och då har de varit flera år?

Aja kanske bara är jag som är paranoid? =)

 
J

Jacob

Hur kan det vara fabrikationsfel på just polaris mattor? Det är ju Camoplast som tillverkar mattorna till alla skotrar om jag inte minns fel?
 

RenKorv

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Långsele Sverige
Men ring och klaga, säg som de är att mattan din var alldeles ny innan den lämnades in och nu är den alldeles sliten, så de kan inte vara den mattan som satt på förut innan den lämnades in....
 
S

Se Rider

>Kammarna var borta när jag
>köpte den.
>Killen som hade den innan
>hade åkt 2 dagar på den uppe
>i Loftdalen, och där var det
>mycket snö sa han..
>
>Pratade med han idag och han
>mumlade nått att de varit
>bort med mattan när de
>gjorde servicen på den (är
>det normalt?) och att de
>kanske satt dit fel när de
>satt tillbaks den för de
>höll på med så många skotrar
>samtidigt???
>Låter minst sagt mysko?
>
>På sidan på mattan kan man
>även se "Tyget" (små tyg
>fransar) runt hela mattan på
>båda sidorna, skall det vara
>så på Polaris mattor gått
>30mil?
>det är inte det på nån annan
>matta jag kollat på, och då
>har de varit flera år?
>
>Aja kanske bara är jag som
>är paranoid? =)

Trist, kanske nån lycklig kille som fick en fräsch matta... =)

 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
>Hur kan det vara
>fabrikationsfel på just
>polaris mattor? Det är ju
>Camoplast som tillverkar
>mattorna till alla skotrar
>om jag inte minns fel?

Det är så att camoplast tillverkar mattor åt polaris med deras speciella mönster och gummiblandning. Det var 99 dom kom med 345*32mm då vart det problem!!

 
S

Stekpanna

>Kammarna var borta när jag köpte den.

Ja då så?? Då visste du eller ?

>Killen som hade den innan hade åkt 2 dagar på den uppe i Loftdalen, och där var det mycket snö sa han.. Pratade med han idag och han mumlade nått att de varit bort med mattan när de gjorde servicen på den (är det normalt?) och att de kanske satt dit fel när de satt tillbaks den för de höll på med så många skotrar samtidigt???
>Låter minst sagt mysko?
>

Han snackar i nattmössan, du tar aldrig någonsin bort en matta för vanlig service. Aldrig någonsin. Mecken behövde nog egna delar så jäkligt är det nog. Blå ljug och hoppas kallas det...

>På sidan på mattan kan man
>även se "Tyget" (små tyg
>fransar) runt hela mattan på
>båda sidorna, skall det vara
>så på Polaris mattor gått
>30mil?

Det kan vara så, fransarna är inget att hänga upp sej på. så är det ibland.

>det är inte det på nån annan
>matta jag kollat på, och då
>har de varit flera år?
>
>Aja kanske bara är jag som
>är paranoid? =)

nej. företaget luras, nåt är skumt. kanske den kraschat eller så försökte dom snika åt sig en ny matta.

Ta inte sån där trams. ställ dom mot väggen även om skotern var billig. OM du nu inte visste om det från början... eller???