Single elr twin pipes till F7 -05 ?

Kvirre

Välkänd medlem
21 jul 2006
137
0
16
34
Boden, Sweden, Sweden
Tjenare, Vill få F7an rappare och resa som ett tok och undrar vad man bör satsa på ifall man vill ha en rapp skoter med bra bottendrag.
är det Singelpipa eller Dubbelpipa som gäller då?
Funderar på SLP Twinpipes, Y-rör, V-force 3 reeds, Tikkavariatorkit, Bränslebox, M7 drevning, Shiftassist.

Sen byta matta då ofc, samt nånting att ställa in soppan med. vad ska man ha då ? : )

MVH!

eld7

Välkänd medlem
24 jan 2010
110
0
16
Åker med bmp singel rör ,shiftassist,m7 drev,supertip vikter,bytt primär fjäder går så inni hv

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Tjenare, Vill få F7an rappare och resa som ett tok och undrar vad man bör satsa på ifall man vill ha en rapp skoter med bra bottendrag.
är det Singelpipa eller Dubbelpipa som gäller då?
Funderar på SLP Twinpipes, Y-rör, V-force 3 reeds, Tikkavariatorkit, Bränslebox, M7 drevning, Shiftassist.

Sen byta matta då ofc, samt nånting att ställa in soppan med. vad ska man ha då ? : )

MVH!
Du har ju ingen använding av yröret om du ska åka twins:loco: haha

Har dock bara hört dåliga saker om twins till f7an, svåra att få att stämma. bättre då att du kastar i bmp higflow yrör samt pipa. Dit med en boondocker och valfritt v-kitt.

eller så kör du Heelcklicker eller supertip eller vilka justerbara vikter som helst och ställer in själv, lite jobbigt men roligt när man få kläm på de hela

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag har haft SLP twins men sålt dom då singelpipa + y-rör bara gav ngn hk mindre , fatazz pipan har gett mest effekt hitills i min bänk jag kör med den själv men kräver portade cylindrar , jag var ochså riktigt impad av min 05:as F7 som jag körde med std pipa , y-rör och drevning förra säsongen , finns detaljer om den på sidan min ....