Sidewinder

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Hallå alla sidewinder ägare och ni andra å så klart! Tänkte höra vad ni sidewinder åkare har för sw och vad ni gjort/moddat för något på den eller vad ni skulle vilja ändra eller kanske kommer att ändra framöver. Och är ni nöjda än så länge? Mm mm

Mvh en kanon nöjd sw ägare // rävvåla// Dalarna
 

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Själv åker jag en sw xtx le 141-2018
Som jag skrämt upp med ett komplett variator kitt ifrån kn och en progressiv Helix 39/33 dock har jag ej hunnit att pröva den med nya helixen så väntar med spänning! Sen förra säsongen i samband med v-kittet köpte jag även rjws dämpare och licens ifrån maptuning och kör på steg ett (226) Hk och öppet luftfilter.
Efter en hel säsong med inställningar på framvagn och boggie å dämpare så är jag mer än super nöjd ! Det jag kommer att göra är att köpa en lägre sadel för den är i vägen tycker jag när man fri kör å leker å klättrar ni fattar..men däremot är sadeln helt perfekt för led tycker jag.och hittar jag ingen lägre sadel med värme i så kommer jag att lämna in original sadeln hos lokala skomakeriet och skräddar sy den.
Sen kommer jag att göra om frånten lite där vid ic och sätt mech tyg eller liknande för fasnar snö där när man leker så ic får ingen kylning! Och så skärma av lite längst bak vid fotstegen upp imot tunneln för blir groteska snö bildningar där som sen blir is till slut så de blir å trycja imot mattan å översta sista boggie hjulet . åter kommer med bilder på detta före och efter
 

kurtti

Välkänd medlem
31 aug 2005
109
5
18
Gällivare
Sw xtx le 141" -2017
* maptuner steg3.
* mbrp raceburk
* maptuner silikonslangar.
* modshop variatorkit.
* mesh i fronten.
* dragkrok.
* nytro stänklapp.
* brp isrivare.
* brp linq fästen med adaptrar så brp dunk el lådor väskor m.m passar.
Har även en inte ännu monterad challenger extreme 64mm matta att mejsla dit så fort det blir lite snödjup.
Har köpt maskinen i höstas så har inte hunnit köra nåt än.
 
Reactions: Freddson

Karlstad

Rookie sledder
15 nov 2017
234
51
28
Karlstad
Tycker det låter som att en hel del måste göras på en så pass ny och dyr skoter innan den blir körbar...
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Sw xtx le 141" -2017
Har även en inte ännu monterad challenger extreme 64mm matta att mejsla dit så fort det blir lite snödjup.
Har köpt maskinen i höstas så har inte hunnit köra nåt än.
Är challengermattan en 141 bolt on eller en 146?
 
Reactions: kurtti

Jesperhellman

Medlem
7 nov 2016
41
5
8
Östervåla
Kör en Sidewinder XTX 141 SE -17.

Hade ett par original handtagsskydd med fästet som följer med i plast men den ena gick sönder vid en rullning.

Funderar nu på vad jag ska ha för handtagsskydd(åker mycket led så färför är det skönt tir jag). Har ett par Powermadd ligger men vet inte riktigt hur jag ska montera dem..

Har ett par isrivare ligger som ska dit nu innan säsongen börjar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Sw xtx le 141" -2017
* maptuner steg3.
* mbrp raceburk
* maptuner silikonslangar.
* modshop variatorkit.
* mesh i fronten.
* dragkrok.
* nytro stänklapp.
* brp isrivare.
* brp linq fästen med adaptrar så brp dunk el lådor väskor m.m passar.
Har även en inte ännu monterad challenger extreme 64mm matta att mejsla dit så fort det blir lite snödjup.
Har köpt maskinen i höstas så har inte hunnit köra nåt än.
Fan så fint! Inte har du lust å skicka en bild på frånten på hur de ser ut med mesch tyget! Och åter kom hjärna sen om hur de blev med nya mattan och om de var å bulta på den rakt på bara
 
Reactions: suregom