Sidewinder RJWC race mot Tysta

Viktor.rylander

Ny medlem
20 jun 2020
1
0
1
30
Umeå
Tjenare införskaffade mig en Sidewinder mtx 18 med maptun steg 3, turbosmart dumpventil, nya slangar till och från intercooler osv.
Just nu sitter det en RJWC race slutburk på den och ja den låter ganska rejält på tomgång inomhus, har tyvärr inte hunnit kör den så vet inte riktig hur den låter utomhus och på full gas.
Hur står skilland är det på Race slutburken och den tysta på full gas, smygkörning osv är det värt att försöka byta till en den tystare slutburken ?
 

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Det dämpar bra nog i snön och låter inte så mycket efter leden, och ljudet är inte i närheten som på en tt med skrik burk,det finns en insats att köpa till våra burkar så slipper du köpa en ny dämpare . Jag hade köpt den tysta varianten men den hade inte kommit ut 18 nör jag köpte min fläng nya skoter å allt de dära
 

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Nu har jag ringt och pratat med rjwc ! Köp INTE en insats som dom sålde om du hittar en, det byggde nämligen för högt mot tryck var därför det försvann lika fort som dom kom. Tycker det är väldigt konstigt att dom än släppte ut dom, fungerar däremot om du kör med steg 1 226 hk