Har ingen koll om det är samma maskin eller inte. Av vad jag har förstått så är det inte det men vad är skillnaden?? Eller är det bara jag som har missat något.
Shift rmk 600 har då CFI motorn, tänkte köpa en sån men blev summiten..shiften har förgasare, och ho har cfi, dämparna på shiften är ganska mjuka, men duger. ho har jag ingen erfarenhet av.
1. Fick med en 38mm matta i köpet alltså kosta inget!!Tanken med Shiften iq är att man ska i princip få bygga ihop en egen skoter exakt som man själv vill! därför är den så billig...
1. man måste byta matta eftersom det är så låga kammar.
2. Alla dämpare måste man byta.
3. Dekaler.
allt sånt där kostar en hel del pengar så att man är nog uppe i 100,000 som en vanlig 600 kostar
Har en shift 600 o brukar åke med en kamrat som har en rave 550 o den har hårdare fjädring, men inte för det sagt att shiftens är dålig men den är snäppet mjukare!!:ciao:men hur skiljer sig dämparna på shiften, shift ho mot min rave 550??
1. Fick med en 38mm matta i köpet alltså kosta inget!!
2. Dämparna duger iallafall 100-150 mil, så billiga första mil
3. (peronlig åsikt) Det ä ju avsaknaden av dekalerna som gör den snygg.
Så den kosta då långt ifrån en "vanlig" 600 kostar!! :rock:
Japp håller med fullständigt, o d ju som du säger att alla har vi olika tycke o smak o körstil.O personligen tycker jag den duger o blir över jag med.. Kanske man måste byta dämpare så småningom men än duger det.. (som ja sa om att den ä lite mjukare än 550:in men tar hellre det för du ha ju dubbelt så mycke motor o åka med iställe) mvhDet beror ju helt på säg själv om hur man vill ha den men tanken är iaf att man ska få göra själv! Har en kompis som har en iq shift men han tycker dock att den duger som den är !