Shift 600, 600 ho??

Kappten nemo

Välkänd medlem
14 dec 2008
138
0
6
Ullånger
Har ingen koll om det är samma maskin eller inte. Av vad jag har förstått så är det inte det men vad är skillnaden?? Eller är det bara jag som har missat något.

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
shiften har förgasare, och ho har cfi, dämparna på shiften är ganska mjuka, men duger. ho har jag ingen erfarenhet av.

Dragonrmk800

Medlem
8 feb 2009
12
0
1
Tanken med Shiften iq är att man ska i princip få bygga ihop en egen skoter exakt som man själv vill! därför är den så billig...
1. man måste byta matta eftersom det är så låga kammar.
2. Alla dämpare måste man byta.
3. Dekaler.

allt sånt där kostar en hel del pengar så att man är nog uppe i 100,000 som en vanlig 600 kostar

Kappten nemo

Välkänd medlem
14 dec 2008
138
0
6
Ullånger
600 cfi och 600 shift ho är inte samma maskin men dem har samma motor och det som skiljer dem åt är chassit och det som skiljer mellan 600 shift och 600 shift ho åt är motorn har jag rätt?? men villket chassi är bäst. skilnader??

mbrp

Välkänd medlem
6 mar 2007
144
0
6
Bollstabruk
Tanken med Shiften iq är att man ska i princip få bygga ihop en egen skoter exakt som man själv vill! därför är den så billig...
1. man måste byta matta eftersom det är så låga kammar.
2. Alla dämpare måste man byta.
3. Dekaler.

allt sånt där kostar en hel del pengar så att man är nog uppe i 100,000 som en vanlig 600 kostar
1. Fick med en 38mm matta i köpet alltså kosta inget!!
2. Dämparna duger iallafall 100-150 mil, så billiga första mil
3. (peronlig åsikt) Det ä ju avsaknaden av dekalerna som gör den snygg.

Så den kosta då långt ifrån en "vanlig" 600 kostar!! :rock:

Dragonrmk800

Medlem
8 feb 2009
12
0
1
1. Fick med en 38mm matta i köpet alltså kosta inget!!
2. Dämparna duger iallafall 100-150 mil, så billiga första mil
3. (peronlig åsikt) Det ä ju avsaknaden av dekalerna som gör den snygg.

Så den kosta då långt ifrån en "vanlig" 600 kostar!! :rock:

Det beror ju helt på säg själv om hur man vill ha den men tanken är iaf att man ska få göra själv! Har en kompis som har en iq shift men han tycker dock att den duger som den är !

mbrp

Välkänd medlem
6 mar 2007
144
0
6
Bollstabruk
Det beror ju helt på säg själv om hur man vill ha den men tanken är iaf att man ska få göra själv! Har en kompis som har en iq shift men han tycker dock att den duger som den är !
Japp håller med fullständigt, o d ju som du säger att alla har vi olika tycke o smak o körstil.O personligen tycker jag den duger o blir över jag med.. Kanske man måste byta dämpare så småningom men än duger det.. (som ja sa om att den ä lite mjukare än 550:in men tar hellre det för du ha ju dubbelt så mycke motor o åka med iställe) mvh