Shift 600 2011

rocketman

Välkänd medlem
25 dec 2010
555
3
18
Hallsberg
Tja va o hämtande nya pärlan i fredags drog till säfsen i lördags (bra me snö än så länge dock inge puder) åkte ut o hittade en oåkt led fick köra lite saktare en stund då blev ena stiftet dränkt , det var lite fetare blandning i skotern eftersom det va inkörning 1% i tanken , jag bytte stift o åkte vidare efter en stund blev det lite strul me en fastkörning o skotern började bluddra smiskade upp lite varv o sen verka det funka frågan e nu e det bara för att det va lite fetare blandning som den blev så känslig eller e det nå inställningar men behöver att göra på nya maskiner? tacksam för svar

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Tja va o hämtande nya pärlan i fredags drog till säfsen i lördags (bra me snö än så länge dock inge puder) åkte ut o hittade en oåkt led fick köra lite saktare en stund då blev ena stiftet dränkt , det var lite fetare blandning i skotern eftersom det va inkörning 1% i tanken , jag bytte stift o åkte vidare efter en stund blev det lite strul me en fastkörning o skotern började bluddra smiskade upp lite varv o sen verka det funka frågan e nu e det bara för att det va lite fetare blandning som den blev så känslig eller e det nå inställningar men behöver att göra på nya maskiner? tacksam för svar
maskinen är högt bestyckad när du får den.efter service ska dom ha bestycka ner den..men den kommer gå mkt bättre när du kört slut på oljeblandade soppan

Forsan

Medlem
19 jan 2011
20
0
1
Kiruna
Din maskin har insprutning så det blir inte nån nerbestyckning på servicen. Shiftarna hade från början förgasare men insprutning sedan 1-2 år tillbaka. Jag har själv en shift 136" -11. Den har inte haft några problem med släkta stift och bludder sen ny. Den kunde däremot stanna nångång när jag la i/ur backen under inkörningsperioden.