Var gjorde du då?Jag betalade 1495:- för 50mila.
Jag gjorde den hos min lokala ÅF, Bohlins AB i Järbo.Var gjorde du då?![]()
Garantin gäller även om du inte gör nån 200 mil service! Endast 50 mila service krävs för garanti.På 200 mila servicen gör dom rätt mycket ändå.. River halva motorn typ och gör rent. Men jag betalar gärna, så slipper man hålla på själv. Dessutom gäller inte garantin om man inte gör 50 och 200 servicen.
Årsservicen måste du också göra.Garantin gäller även om du inte gör nån 200 mil service! Endast 50 mila service krävs för garanti.
Nix man har full garanti ändå. Enligt min återförsäljare iaf. Men dom rekomenderar såklart att man gör en 300 mil/årsservice.Årsservicen måste du också göra.
Sen är det väl kanske vettigt att lämna in för service just innan garantin går ut så man kan få ut det som upptäcks där.
Källa på det tack.På 200 mila servicen gör dom rätt mycket ändå.. River halva motorn typ och gör rent. Men jag betalar gärna, så slipper man hålla på själv. Dessutom gäller inte garantin om man inte gör 50 och 200 servicen.
Variator ändringar påverkar inte garanti!! Iallafall inte enligt min ÅFTänk på att garantin gäller inte om man monterar variator kit, slutburk eller annat som ändrar om skoter från sitt orginal utförande!