Serviceintervall XP 600 sdi

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Vad är det för serviceintervaller på dessa?? Första är vid 50 antar jag.
Min har gått ca 90mil nu så undrar mest när nästa är??

Har garanti kvar så jag lär ju lämna in den iaf denna servicen som kommer. Kommer inte lämna till kalix maskiner i lule. Lutar åt Tords men har ni tips på andra ställen, i pite t.ex?

Och om det nu står i boken så får ni gärna skriva det ändå och inte bara "kolla instruktionsboken" för jag sitter 150mil från den.

4

426H

Tror det är 300 mil/årligen. Lämna in den på våren när du kört klart.

Wilber

Välkänd medlem
13 sept 2005
287
0
16
Örnsköldsvik
Du kan ju trycka in fett i alla nipplar, blåsa rent i variatorerna, efterdra bultar själv med 50mils intervall. Kan hända mycket med en lös bult i boggin på en säsong alt, 100/150mil.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Läste lite i instruktionsboken/serviceboken och det verkar vara lite frivilligt när man ska lämna in, det står i varje fall inget specat. Men Göran i Mora sa åt mig att komma in vid 180 mil, men han får den när han får den..eller om..aja.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
50mil är väl enda för att garantin ska gälla?
Tackar. Det var just det jag tänkte på. Jag behöver ju inte lämna inte skotern för servicens skulle, det göra jag själv. Det är just för att jag vill att garantin fortfarande ska gälla.

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Jag tänker lämna in min till veckan. Då har den gått ca 110 mil. Tydligen kollar dom avgasportarna. Brukar kärva ihop. Går ju iof lätt att rengöra själv.