sekundär variatorn lossna xD

ledajn

Välkänd medlem
13 mar 2010
368
0
16
umeå
Hej. var och körde lite igår, tyckte skotern börja låta lite konstigt så jag stanna, öppna huven. och till min förvåning så hade sekundär variator bulten lossnat? dock hittade jag igen bulten och den där "klumpen"(den tjocka "brickan") och själva lås brickan som håller variatorn kvar.

MEN jag vet att det satt ett helt gäng med brickor där med, så variatorn ska kunna röra sig lite, jag undrar nu om någon vet hur många det är? för min ***** till återförsäjlare verkade inte kunna ge mig något vettigt svar....

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
å du åker en rajd eller snotric eller polaris,skidoo,lynx äh ja bara skämtade,verkar som du har en polaris med team variator,brickorna används för att schimsa variatorn,kan vara olika många på samma skotrar om du nu förstår va jag menar,man linjerar variatorerna med dom,så montera i hop du å kör å kolla om du får nått onormalt mkt rem slitage,då saknar du nog en bricka eller två

ledajn

Välkänd medlem
13 mar 2010
368
0
16
umeå
Ja, ursäkta! glömde ju säga att jag äger en Polaris edge 600 -01 =) nu är de inte dom innre brickorna som har försvunnit, utan dem yttre, vet att dem inre är schims, är även dom yttre det?

Har för mig att sekundären ska kunna röra sig lite sidleds iaf.