SDI 1000 Renegade

RYZ

Välkänd medlem
23 jan 2007
150
0
6
Indal
SDI 1000 Renegade
Kan någon sätta ett betyg på denna maskin?

Är väldigt osäker.

Eftersom jag aldrig kör en så undrar jag, vad ni fått för intryck av den?!
- Går det att ha lite kul på sidan om leden? Alltså burka eller för klumpig?

RYZ

Välkänd medlem
23 jan 2007
150
0
6
Indal
Ja! Innan har jag suttit på en MXZ 600 -00 och är väl inte värst välbyggt. Men man har ju något att träna till och framförallt med om man har en tungskoter.

Men hur mycket skiljer det mellan 600 SDI och 1000 SDI på samma chassi?

Alltså skillnad i motorvikt?

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
..det är inte heller samma chassi. 1000SDI motorerna sitter monterade i RT chassin i mxz'an har ett REV chassi. De beter sig ganska annorlunda och har inte nämnvärt många komponenter de delar. Någon som har ägt bägge kört bägge kanske har fler och bättre reflektioner?

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
har kört några mil på en! på led så är den jätte stabil och riktigt snabb. men i pudret så är den bara tung och jobbig!

SCR

Aktiv medlem
17 apr 2009
50
0
6
Dalarna, L-a
Har nu kört ca 40 mil med min Renegade 1000 och är måste säga att jag är väldigt nöjd med ledegenskaperna, en rapp maskin i mina ögon som dock känns något "större" än de korta maskiner jag kört tidigare.

Tyvärr har jag inte hunnit pröva någon riktig djupsnöåkning men har monterat en 8" styrhöjare och det blev en helt annan maskin. Nu känns det som att det inte skall vara några problem att bryta omkull den i lössnön så snart jag får möjlighet. :)

Som jämförelse:
Hyrde en F8 för några veckor sen åt en bekant och måste säga att den kändes som en 440 när man jämför med renegaden. Visst ganska smidig men högljudd, "nervös" och saknade mycket av "orken" som finns i 1000SDI´n.

/ Magnus