Scanbackar...

egoboy73

Välkänd medlem
2 nov 2005
128
0
6
KAlix
Nån som vet vart man kan köpa scanbackar??
Har en packkälke som är gjort för en scanback, men nu är det så att nån har behövt den back jag hade.

darkien

Aktiv medlem
16 feb 2007
56
0
1
luleå
NordChark i luleå har ju liknande backar kan ju va värt o ringa dit o kolla om du får köpa via dom.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
De är dock inte gratis...
Rätt saftigt pris, faktiskt.

Återkom gärna med exakt pris på den ÄKTA "Scan-backen".

egoboy73

Välkänd medlem
2 nov 2005
128
0
6
KAlix
Som sagt äkta scanbackar, har kollat på Jula dom har en j-vla massa olika plastbackar men inga scanbackar..

R

Robin

Enklast är ju bara att kika in på närmaste matvaru affär å be att få snacka med chefen om att köpa lös en back.
Kan tänka mig att du säkerligen kan hitta någon affär i närheten som är villig att sälja en back. Då man tex brukar få eller köpa banankartonger från matvaruaffärer.

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
56
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Köpte mina från 'Mattes' i Kalix. Men det var ju ett tag sedan.
Det kostade mer om man ville ha dem utan tryck, tror jag pröjsade 70:- / st utantryck-modellen för dem.

Små matvaruaffärer är ett hett tips, de brukar vara mer serviceminded.

jojje_76

Välkänd medlem
27 okt 2007
110
0
6
luleå
nuförtiden används inte "scan backar" de vita ni syftar på utan har bytts ut mot en returback av grå plast med uppfälbara handtag detta för att alla livsmedel bolag ska ha en gemensam back och inte tusen olika som de var för, hur vet jag då detta jo för att jag har min far som produktionschef på ett livsmedelsbolag samt sitter i styrelsen för en korvproducent i norrland, har själv jobbat inom samma branch.

sitter själv på ca 3000 backar som ligger på lager för utlands försäljning

men ett tipps är att kolla efter den stora gråa backen har själv gjort an packkälke av en sådan finns lock till dem med sjutbara, annars om du har kontakter så kan alviksgrisen ha kvar några av de gammla tog nästan alla av dem för ett år sen men de kan ha kvar någon enstaka