Sävast Skoter Klubbs hemsida tillfälligt nere, skriv här!

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
För kännedom:

Sävast skoterklubbs hemsida är tillfälligt nere pga av flytt.

Den kommer igång så snart som möjligt.

Så länge kan medlemmar och andra skriva i denna tråd det vi normalt brukar ventilera på hemsidan.

Sladdning, möten, träffar, stugan osv.

-----------------------------------------------------------

I morgon onsdag hade jag för avsikt att sladda på eftermiddagen.
Återkommer för en exakt tid och sladdrutt.

MVH L-O
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
För kännedom:

Sävast skoterklubbs hemsida är tillfälligt nere pga av flytt.

Den kommer igång så snart som möjligt.

Så länge kan medlemmar och andra skriva i denna tråd det vi normalt brukar ventilera på hemsidan.

Sladdning, möten, träffar, stugan osv.

-----------------------------------------------------------

I morgon onsdag hade jag för avsikt att sladda på eftermiddagen.
Återkommer för en exakt tid och sladdrutt.

MVH L-O
En hastig reflexion i flykten, hos mig har tanken snuddat vid detta sedan en tid tillbaka!

Tänk om hela skotersverige vore samlat till ett stort forum med underavdelningar för olika regioner, märken, återförsäljare osv men även klubbar där då det vardagliga och kamratliga kan lyftas fram.

Ser man på Nordamerikanska motsvarigheter så finns det ju sådant både på state level, region level av samma storlek som Sveriges samlade yta/skoteråkare, men även Dootalk har ju en väl spridd ämnes och regionslista för både NA och Canada att det sedan bildas "subforum" i liten skala är en annan sak om det finns de som orkar drifta.

Vad skulle vinsterna vara.
  • Forumet kunde drivas helt professionellt, även med anställda som moderatorer hela eller delar av året.
  • Klubbarna skulle slippa ha någon eldsjäl som driftar ett forum med allt vad det innebär.
  • Lättare för en centralorganisation att få både inputs och outputs.
  • Lättare att dra in reklampengar.
  • Samlad styrka på ett ställe blir en rejält starkare opinionsbildare, mycket värt i valtider
Det var väl några år sedan som det vart överraskande valresultat i Kiruna tror jag och där LTU:s analys påvisade att skoterdebatten hade inverkat på väljarna så att färre röstade på det förväntade partiet du vet vilket.

Ja, det går säkert att fylla listan med mycket pro/con men jag tror du/ni förstår min tanke.

:hmmmm::hmmmm:
Det borde finnas några driftiga och datorintresserade som kunde göra detta till en bra affärsidé, eller är det redan på G att snowmobile jobbar med detta och att vi med lite pengatillskjutning kommer att kunna köpa "crewstatus osv, om det är så är min uppmaning att "think bigger" för nu är det läge?.
 

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Hur stort är "skotersverige" igentligen?
Regionalt så kan man påverka som i Kiruna men centralt kommer vi inte få någon effekt om vi har mer än en organisation.

jag gillar förslaget Lynxfun!!
 
E

ejwbegysv

Jag ser inget problem i att man ev. skulle ha en underdel på vårat forum för varje klubb...
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jag ser inget problem i att man ev. skulle ha en underdel på vårat forum för varje klubb...
Undersök om det finns ett intresse, rigga upp det, innan något annat forum hinner före. Det räcker säkert med att få med, säg 10 större aktiva klubbar, så är ju bollen i rullning.

Sen, det magiska ordet: Marknadsföring! :nerd:

Jag tror stenhårt på det, kan ju om det lyckas dra hit ohyggliga (?) mängder nya användare, som brinner för vårat intresse! :)
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Ja fasen, det är nog en riktigt bra idé.

Tänk alla nya skotermedlemmar som söker sin klubb på Snowmobile.. :)
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag hade för avsikt att sladda ikväll, men det går helt bort.

Har tyvärr fått lägga om mitt schema helt denna dag.

Meddelar när jag ska ut igen.

MVH L-O
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Tjaba! Jag tänker åka ut en runda imorgon förmiddag vid 9 snåret får se om det är sladdbehov eller inte, drar med min lynx.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Tjaba! Jag tänker åka ut en runda imorgon förmiddag vid 9 snåret får se om det är sladdbehov eller inte, drar med min lynx.
Toppenbra.

Det finns alltid sladdbehov.

Passa dig för flödvatten på åar och sjöar.