sänkte skotern nyss , och undrar vad jag måste göra för att få igång den igen`? tack för snabba svar. skotern är en yamaha mountain lite 500 -2000 den är fläktkyld.
vet inte om jag kan hålla med. tycker den drar in sjukt mycket vatten i motorn i vilket fall och vad gäller tråden så är den fullständigt onödig då det finns flera liknande så bara att läsa dom ist :stupid:Ta upp den först
hann du döda motorn innan den sjönk?
det kan vara skillnaden mellan succe och fiasko när man ska ha igång den igen.
Jo det räcker att slanga ur tankarna. Men det som är mest noga är att kolla så CDI å tändspolar är torra innan du startar skotern! Annars tar dessa skada. Sen dra ur all vatten ur vevhuset.måste man ta bort tanken räcker det inte att suga upp allt med en slang?
Du SKA starta och köra jätte-genomvarm för att få bort fukten i motorn och elektroniken. Fukt = rost osv.jag har försökt dra ur allt vatten nu, men tändstiften ger gnista och jag fick igång den några sekunder. men kan det vara en ide att försöka tömma så mycket vatten som man får ut, sen dra in den i varm garage och låta den vara i värmen hela natten, eller är det bättre att försöka få igång den direkt?
Ja du kan starta utan.förresten hur vet jag om cdi och tändspolarna är torra?
kan man testa starta skotern utan att avgasröret är på? eller kan den ta skada?
visa mig en tråd som kan hjälpa mig. det är ju lite skillnad på alla skotrar