Rxl som inte startar

pellefant

Medlem
27 jan 2007
24
0
1
Borlänge
Hej
Sålde min Rxl idag som alltid gått bra och startat lätt. När nya ägaren kom hem så startade den inte alls när han skulle visa frugan den fina skotern! Enligt honom så har han gnista och han hör bensinpumpen. Han har bytt stift och hör att den puffar till ibland men inget mer, vad kan felet vara? Är den sur eller något annat? Vad kan han göra? Det sitter inte förgasare på den.

LeffePe

Aktiv medlem
11 mar 2009
76
0
6
om den funkade när han hämtade den så har den nog bara surat ner sig, låter konstigt att det ska bli något fel under tiden den fraktas.

pellefant

Medlem
27 jan 2007
24
0
1
Borlänge
Ja de jag tyckte också, han startade den ju flera gånger när han var hos mig och provade den. Frågan är ju bara varför den blir sur av att åka på en släpvagn några mil...

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Har han kört hem den på släp med bensinkranen öppen så är den garanterat rejält nersurad, lär vara bensin i vevhuset... Gör som jockegubben säger

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
42
Boden
Konstigt om den skulle va sur efter att ha åkt släp då du har insprutning på den, har jag då aldrig hört talas om.

Kollat så batteriet är i bra skick och har nog med ström?

johhan

Aktiv medlem
24 jan 2009
86
0
6
exakt så blev min med, gick hur fint som helst när jag backade in den i garaget, sen dan efter vägrade den starta. har gnista,pumpen går,stiften blir blöta, om jag byter så startar den till men inget mer,.

har ni kommit på felet?
tack för svar och hjälp