RSI fotsteg

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Har kört 25mil med mina Rsi steg nu och utan plåten längst bak, är nog den största förbättring jag gjort! Kan bli lite snö i holken men annars är det rent när man sätter ner foten, även i blöt snö, orginalstegen är riktigt usla i jämförelse.

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
Sv: Re: RSI fotsteg

hur blir det med snön på tunneln vid fötterna? Tkr att det fastnar alldeles för mkt snö där, fast de kanske bara är när det är blötsnö?
Någon som har bilder på monterade rsi på proclimb?

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Sv: Re: RSI fotsteg

Har kört 25mil med mina Rsi steg nu och utan plåten längst bak, är nog den största förbättring jag gjort! Kan bli lite snö i holken men annars är det rent när man sätter ner foten, även i blöt snö, orginalstegen är riktigt usla i jämförelse.
Har du dem på en arctic?

Har någon en bild på dessa fotsteg?

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Har tyvärr inte kvar men goggla hittar du bilder. Är mkt nöjd som sagt, men fotholken blir ju typ oförändrad så där inne blir det som vanligt, med den skillnaden dock att det inte ligger fullt med snö på stegen som man sparkar in.
Har dom på min xf, finns på ebay och säkert hos nått svenskt företag som säljer rsi grejor.

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
rbanan! jag hitta en bild på dina fotsteg på snowest, men de är väl wrp?

annars verkar de vara svårt å hitta någon bild där RSI är monterade på en proclimb

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Kan inte finnas bättre uppdatering för fotsteg än Burandt-fotstegen om man ser till pengarna?
Ja, visst är Skinz bättre -för det är dom- men för 2500:- finns det inget alternativ till Burandt-fotstegen.
Med lite justeringar så passar dom alla nyare chassien, även om det inte är en Polaris.
Köp.

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
Macke78! Blev fotstegen stabilare än Orginal också?

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Jo, det tycker jag, mina var ju som lite skålformade tidigare...
Std stegen är ju inte bra helt enkelt, sen ser du ju oxå hur öppet det blev baktill utan plåten där. Är otroligt mkt värt att slippa snö fulla fotstegen.