RMK 900 som inte vill gå

Patrik_F

Ny medlem
13 mar 2009
2
0
1
Har som sagt en Rmk 900 -05 som bara vill gå på tomgång. Framåt så smäller han bara och går knappt framåt. Lägger jag i backen så stannar han så fort jag når inslagsvarv. Har tagit lös statorn å kikat nu. Har några skador på magnetplatta och lindning. Verkar dock inte ha gått av nån tråd. (vad jag ser iaf)
Så frågan lyder: kan statorn ställa till med dessa bekymmer?
Har mer eller mindre bott i garaget hela veckan utan resultat...
Till på köpet så bommade jag en fjällresa i helgen på grund av skotereländet.
Suuuuck...! Nån som har bra svar på det här?

yamaha_92

Aktiv medlem
14 okt 2008
80
0
6
Sv: Rmk 900 som inte vill gå

Förgasare? Om ja. Testa rengör förgasaren. Hade en moppe som bara gick på tomgången sen när man gasade så stannade den.

Testa om du kan bara köra skotern om du har choken i. Då är det skräp i förgasaren.

B

Biosteel

Sv: Rmk 900 som inte vill gå

Har som sagt en Rmk 900 -05 som bara vill gå på tomgång. Framåt så smäller han bara och går knappt framåt. Lägger jag i backen så stannar han så fort jag når inslagsvarv. Har tagit lös statorn å kikat nu. Har några skador på magnetplatta och lindning. Verkar dock inte ha gått av nån tråd. (vad jag ser iaf)
Så frågan lyder: kan statorn ställa till med dessa bekymmer?
Har mer eller mindre bott i garaget hela veckan utan resultat...
Till på köpet så bommade jag en fjällresa i helgen på grund av skotereländet.
Suuuuck...! Nån som har bra svar på det här?

jo men det är nästan omöjligt att upptäcka skador på en spole med blotta ögat dom e ju oftast lackade för att inte kortslutas och kunna skapa en viss induktans och när lacken försvinner så blir det kortslutning kan man säga och orkar hålla sig på tomgång eller går inte alls så det är nog ditt problem :cool: