RMK 900 "159" ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Tänkte bara fråga om det är nån som vet om rmk 900 "159" Är en bra maskin ? Några kända fel lr annat som kan vara bra att veta om denna skoter ?

Larse

Välkänd medlem
15 feb 2009
112
1
18
Boden
Jag har en 151" 900 och jag upplever det som en bra maskin, det som är att man måste kolla att alla uppdateringar är gjorda, speciellt den plåt som sitter vid kedjehuset som kan leda till att man tappar oljan. men i övrigt bra drag och vibrationerna är inte värre än på någon annan maskin skulle jag vilja säga

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
619
11
18
ägt en 06a rmk900..

Många 05or har vevaxlarna gett upp
En del remproblem pga av mjuka motorkuddar dock ej lika dåligt som på skidoo 800
plus små trubbel pga vibrationerna från motorn..

06ans motor är uppdaterad på många punkter..

grövre vevaxel och kolvar, 4cfi (som fungerar fint), grövre portning ca4-5hp mer m.m

Min 06a körde jag stock ca 150mil.. drivhjulen var jag tvungen att byta till nonslip
hopplöst mkt kuggande även med jättehårt spännd matta. I och med drivhjuls byte bytte jag matta oxå till en fullklippad och fullhåls matta. Orginal var tredje skoning och hål var tredje hål. Du kan såga upp alla hålen och fullklippa med det blir aldrig helt bra
(vibrationer uppstår av montering av extra skoningarna)

Och fullklippat vill du ha annars får du problem direkt vid hårt även med isrivare

sedan bytte jag till "compfusions" främre motorfästen vilket ger grymt bra hållbarthet på remmen. 2-300mil inga problem.. Med orginal kanske kring 100-150mil på sin höjd (beror på körstil men för mig som använder maskinen gällde dessa siffror)

Som du förstår så är det lite jobb med dessa maskiner innan dom fungerar bra..
min gamla 06an går fortfarande med slpsystem och topp och går bra..

Dom är ganska fram tung så breda skidor är en bra köp till dom.

Jag rekomenderar köp av 06an 900rmk om du vill ha en sån..