Rev smäller, snabba svar uppskattas !!!

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Hallå har en rev ho 04 blair morgan,

de är så att antingen när man stänger av den/slår på den (varm) eller ska i med backen så smäller den till ibland och dör, det är inte en liten smäll heller.

har bytt insugsgummi, kollat igenom förgasare mm.

dödaren är lite seg, och varvräkarn kan hänga sig i bland på 1000 när man stänger av den, statorfel ???

bytte nyligen till orginal bestyckning på lågfarten, visade sig att den var nerbestyckad, samma sak då fast inte lika mycket.

Dom där blandksruvarna, är de nummer 58 på sprängskiseen ? http://216.37.204.206/xtremepowersports/Skidoo_OEM/Skidoo.asp?Type=13&A=616&B=9

ställde nämligen in dom på 1,5 som de sägs ska vara, hittade inga andra justerskruvar

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Byt kolvringar så blir du nog av med det där. Om den har gått långt kan du lika gärna byta kolvarna också. Men innan du nu börjar, kolla kompressionen.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.907
890
113
Kramfors
Hallå har en rev ho 04 blair morgan,

de är så att antingen när man stänger av den/slår på den (varm) eller ska i med backen så smäller den till ibland och dör, det är inte en liten smäll heller.

har bytt insugsgummi, kollat igenom förgasare mm.

dödaren är lite seg, och varvräkarn kan hänga sig i bland på 1000 när man stänger av den, statorfel ???

bytte nyligen till orginal bestyckning på lågfarten, visade sig att den var nerbestyckad, samma sak då fast inte lika mycket.

Dom där blandksruvarna, är de nummer 58 på sprängskiseen ? http://216.37.204.206/xtremepowersports/Skidoo_OEM/Skidoo.asp?Type=13&A=616&B=9

ställde nämligen in dom på 1,5 som de sägs ska vara, hittade inga andra justerskruvar
Har du kollat med startgas bakom svänghjul och variator? Försök blåsa in startgas även bakom svänghjulet med motor igån den får inte reagera alls typ gå ner i varv. samma check gäller såklart förgasargummin.

Men som sagt det kan vara statorfel också. Kolla om kablarna från statorn om dom tjuvjordar eller att dom har fel värden

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Har du kollat med startgas bakom svänghjul och variator? Försök blåsa in startgas även bakom svänghjulet med motor igån den får inte reagera alls typ gå ner i varv. samma check gäller såklart förgasargummin.

Men som sagt det kan vara statorfel också. Kolla om kablarna från statorn om dom tjuvjordar eller att dom har fel värden
Ska kollas, förgasargummina/reedsen nybytta.

En kompis rev har samma sak märkte jag, vill smälla ibland när den stängs av, samt att man måste gasa när man ska igång den när den är varm, var samma sak på min polaris pro x2 800.

Statorn bör det inte vara tycker jag, kanske på g att "gå sönder" ? skotern fungerar hur fint som hellst har bestyckat upp nån har varit där före på lågfarten och bestyckad ned till 15, men bestyckade upp till 17,5 orginal så får oboybruna stift nu, förut var dem vita.

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.888
117
63
Skellefteå
Efter körning, låt skotern gå en lite extra lång stund på tomgången innan du stänger av den, det brukar hjälpa mot en del avgassmällar.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Efter körning, låt skotern gå en lite extra lång stund på tomgången innan du stänger av den, det brukar hjälpa mot en del avgassmällar.
Jo jag har märkt det !, smäller bara ibland nu med nya bestyckningen, förut gick den för snålt, verkar vara ganska vanligt på dessa skidoos att de smäller, pappa min har en mach z å den smäller lite då och då, och en kompis som har en 03a smäller ibland den med, så de är nog oförbrända avgaser i avgas.ssystemet som smäller

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
Det jag sagt till dig din råtta;)

Jo jag har märkt det !, smäller bara ibland nu med nya bestyckningen, förut gick den för snålt, verkar vara ganska vanligt på dessa skidoos att de smäller, pappa min har en mach z å den smäller lite då och då, och en kompis som har en 03a smäller ibland den med, så de är nog oförbrända avgaser i avgas.ssystemet som smäller

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Det jag sagt till dig din råtta;)
tyst märe rev wannabe, :hmmmm::hahaha:

vad har du sagt ? ..:whistle:

för att inte gå allt för oft dubbelcitera ist för skriva flera inlägg, sökfunktionen finns också.

Last edited:

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
AHHAHA jävla råtta... Försöker du bli promotead...?
Btw imorgon ska vi ut o hoppa satan...:hmmmm::hahaha:

tyst märe rev wannabe, :hmmmm::hahaha:

vad har du sagt ? ..:whistle:

för att inte gå allt för oft dubbelcitera ist för skriva flera inlägg, sökfunktionen finns också.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
AHHAHA jävla råtta... Försöker du bli promotead...?
Btw imorgon ska vi ut o hoppa satan...:hmmmm::hahaha:
varför skriver du ens skräpar bara ned här råttish:nuts::wof:

Ont : Skotern blev mer lättstartad och smäller mindre med original bestyckningen, men smäller fortfarande ibland men de verkar de flesta doo's göra.

Last edited: