REV HO -04 Blair Morgan .. felande

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
hallå köpte en blair morgan rev 600 h.o 04 igår...
väl där så startade den lätt och bra,testade även en sväng sen vare bara o lasta på...

sen skulle jag ha igång skotern när jag kom hem, STENdöd, bytte till nya stift idag och då starta den direkt, när man stänger man den så får man säkert dra 50-60 drag minst ( inget överdrivet) samt choken inne, stfiten inte blöta,

och idag när jag körde sa de PANG sen tvärdog skotern, fick igång den sen efter många utbrott och drag....

.. har självklart pratat med förra ägaren..

nått som ni vet som skulle kunna vara fel ? jävulskt irriterande

Last edited:

Mojje321

Aktiv medlem
3 feb 2009
98
1
6
vuollerim
Sv: rev ho 04 blair morgan .. felande

låter som att den inte får besnin eller väldigt lite bensin. kolla så att det inte är smuts i förgasarna

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Sv: rev ho 04 blair morgan .. felande

kollade upp insugsgummina/reedsen.... inte nån av läpparna var täta med stora glapp, samt att ett av insugsummit var de en spricka på rätt igenom. värt att kollas upp på era maskiner som är "svårstartade"

ed : nån enstaka läpp var tät

Last edited:

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Det lät dyrt det NylandeR! :S

Märktes det inte på gången innan den slutade starta? (Alltså, att den rusade på tomgång eller inte hade tomgång osv)

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Det lät dyrt det NylandeR! :S

Märktes det inte på gången innan den slutade starta? (Alltså, att den rusade på tomgång eller inte hade tomgång osv)
lät dyrt ? :p kolvarna såg bra ut, insugsgummina/reedsen blir en överrenskommelese med föregående ägare,

nä tomgången var bra, gick rent o fint när den gick, tycker det är otroligt att den ens gick ändå, inte en enda läpp som var tät

edit : köpte den i fredags, så har inte haft den länge

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Japp, dyrt. Kolla priset på insugsgummin får du se ;)
Men som sagt, eftersom du gjorde en deal med förra ägare så är det ju klockrent..

Nej, dom brukar ju uppföra sig lite märkligt när sånt där händer..

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Japp, dyrt. Kolla priset på insugsgummin får du se ;)
Men som sagt, eftersom du gjorde en deal med förra ägare så är det ju klockrent..

Nej, dom brukar ju uppföra sig lite märkligt när sånt där händer..
Jo jag vet, dom är inte billiga orginal gummina/reedsen... Har inte kommit fram till än om de blir orginal eller pirat...

Ingen tendens till gå " märkligt", bara att den var grymt svårtstartad, nån gång fick jag säkert dra 100 gånger och då blir det ju bara jobbigt att åka ut o åka.

ett par nya reeds och täta insugsgummi så bör väl den bli lite rappare med tycker jag ?

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
sådär ja, nya insugsgummin och verkar gå hur fint som hellst än så länge, mkt rappare på gasen:blink1: och lätstartad..

bör tilläggas att bägge reedsen gick på 3260kr