Rev 600 SDI -04 går orent

Norenfalk

Välkänd medlem
1 feb 2011
168
0
6
Ludvika
Har inte haft tid att montera dom ännu :/ men dom har stått i bensin/rengöring snart en vecka. Så ska prova sätta dit dom och kolla hur flödet ser ut på alla. ( Om det fungerar den här gången )

Norenfalk

Välkänd medlem
1 feb 2011
168
0
6
Ludvika
yes, har provkört den 3 dagar irad. Men tror inte det var spridarna. Fick vacuum i tanken. Inte mycket men det lilla räckte. Gjorde rent avluftningen och vipps så gick den bra. Varför tänkte man inte på det tidigare?

Bonden

Välkänd medlem
4 okt 2005
105
1
18
Har oxå ett liknande problem med min 07as SDI..
Går normalt på tomgång, men i övrigt går den knappt.
Min handlare sa att det förmodligen berodde på batteriet, eller eventuellt statorn.

Har motorlampan blinkat för er eller har skotern bara gått dåligt?
För mig tändes motorlampan under körning och skotern gick till en början bara dåligt på mellanregistret, men det övergick till hela jävla registret :(

Provat byta batteriet med det blev ingen skillnad.
Kollat gnistan och den är fiiin som fan på bägge cylindrarna.
Märkte dock att det högra stiftet blev blött, medans det andra var torrt..

BLIR JU GALEN!

Norenfalk

Välkänd medlem
1 feb 2011
168
0
6
Ludvika
Kolla spridarna. Värt ett försök att göra rent dom. Eller börja med att skruva bort fuelrailen och dra i snöret som en idiot. Då kan du kolla flödesbilden på spridarna.

Bonden

Välkänd medlem
4 okt 2005
105
1
18
Kolla spridarna. Värt ett försök att göra rent dom. Eller börja med att skruva bort fuelrailen och dra i snöret som en idiot. Då kan du kolla flödesbilden på spridarna.
Har provat byta spridare från en polares maskin som jag kan låna grejer från tills jag hittar vad det kan vara för fel, men utan framgångar..

Sakerna jag bytlånat hittills är avgastempgivaren, spridare, spjällhus med TPS, bytt Stator, komptestat (10,5 på båda), bytt stift, bytt reläerna, bytt batteri och provat byta luftburk..
Skotern går bra "ibland", men nu motorlampan har lyst oavsett vad jag har gjort!
Går som ett lass skit på mellanregistret, men typ normalt på tomgång och på fulla spjäll..

Alltså finns det egentligen så mycket mer att prova?

Norenfalk

Välkänd medlem
1 feb 2011
168
0
6
Ludvika
Kolla tepåsarna i tanken ( filtrena ) Det längst ner kan bli att se ut som ett russin ifall det är dåligt. Har du kollat flödet på soppan ?

Bonden

Välkänd medlem
4 okt 2005
105
1
18
Kollat alla filter och dom ser bra ut.
Flödesbilden är jag lite osäker på hur man kollar, men det pumpar då soppa som tusan fram genom spridarna och förpumpen pumpar då soppa, hur mycket däremot har jag ingen aning om.
Hur kollar man det?

Norenfalk

Välkänd medlem
1 feb 2011
168
0
6
Ludvika
Ha spridarna i railen fastsatta, sen drar du som en dåre. Eller får hjälp med det. Ser det lika ut på alla så är det okey. Kan vara lite lurigt att se. Jag filmade när jag och en polare gjorde så för att kunna se tydligt,

Norenfalk

Välkänd medlem
1 feb 2011
168
0
6
Ludvika
Sv: Rev 600 SDI -04 går orent. Nya bekymmer?

Uppar denna tråden. Felet har kommit tillbaka. Stiften nya, nytt batteri, spridarna rengjorda, kollat filter i tanken, rengjort reeds,rave ventiler samt spjällhus. Nu går den bra i några minuter. Trycker jag fullt böpar den till 2 gånger sen går den dåligt? Har kollat kompen. är ca 9kg på båda cylindrarna. Lyset slocknade även ett par gånger idag när jag var ute och åkte? När den gick illa alltså

Bonden

Välkänd medlem
4 okt 2005
105
1
18
Felet i min maskin berodde då på övertryck från bränsletrycksregulatorn i kombination med att statorn började bli dålig!
Kolla trycket på bränslet, ska ligga på typ 400 kPa medans min låg på över 500..

Jimpan96

Rookie sledder
31 mar 2018
9
0
1
Umeå
Tja! Vet att detta är flera år sedan.. men hittade du någonsin felet? Har exakt samma symtom och har bytt voltregulator/batteri/tändspolar/stator/tändstift kollat igenom bränsleledningar och allt utan ett bra resultat..