rev 600 HO vs Rev 500 SS

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
Är inne på att köpa en Ski-doo
Modellerna som är aktuella är Rev 600 Ho och rev 500 SS

Vilken skoter går bäst?
Vilken drar minst soppa?
Vilken är lättast?
Och hur går 600 och 500 SS i snön ?
Vilken är mäst prisvärd?
Vad ska man kolla på ev fel ? Innan man köper den?

Skriv även allmänt vad ni tycker om dom !

Tack på förhand

MVH:hello:

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Behåll F7an...
Men om jag måste välja så 600an för den har bättre motor och bättre dämpare. Annars samma skoter va? 500ss ska vara bra mycket billigare/nyare/mindre mil. Soppa får man räkna med att en skoter drar. Min tar då 3-5l/milen. Dom väger nog ganska exakt lika.
Kolla att det är bytt inugsgummin och om motorn är fettad och att kolvarna är bytt nån gång om den gått mycket. Det är vad jag kom på just nu som är speciellt på denna modell. Säkert nån som fyller på mer att kolla på.

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
500SS har ju även den HPG renoveringsbara dämpare, så dämparna är ju ok. Jag kan tyvärr inte säga så mkt om motorerna så de jag har kört har suttit i olika chassin, 500SS i en 03 sporttouring och 600HO i en 04summit, alldeles för olika och för lite tid bakom styret för att kunna jämföra.

f0rsberg

Aktiv medlem
1 jan 2010
86
0
6
hagfors
Behåll F7an...
Men om jag måste välja så 600an för den har bättre motor och bättre dämpare. Annars samma skoter va? 500ss ska vara bra mycket billigare/nyare/mindre mil. Soppa får man räkna med att en skoter drar. Min tar då 3-5l/milen. Dom väger nog ganska exakt lika.
Kolla att det är bytt inugsgummin och om motorn är fettad och att kolvarna är bytt nån gång om den gått mycket. Det är vad jag kom på just nu som är speciellt på denna modell. Säkert nån som fyller på mer att kolla på.
samma dämpare på ss:en som i ho:n. motorn i ss:n är en "kortslagig" SS= shortstroke. lite mindre hästar, men är rapp. SS:n går oxå billigare..