Rev 440 problem

jullgas

Ny medlem
16 nov 2013
4
0
1
Tjena, har en rev 440 -04 som knappt gått 300mil.
Var ute och körde en sväng idag, vart några gaspådrag men gav den bra med kylning också. Den dog när den stod på tomgång och kändes mer svårstartad än vanligt när jag skulle få igång den sen. Efter en stund la varvräknaren av samtidigt som tempmätaren och oljelampan började lysa. Körde direkt hem och in med skotern i garaget.

Till höger sida på skotern finns ju en liten behållare med tvåtaktsolja. Den har jag en gång varit tvungen att fylla på, men verkar inte försvunnit nå olja i den efter det. Den ska smörja lager till vattenpumpsaxeln eller är jag helt ute och cyklar?

Tacksam för tips på vad som hänt?

Dada

Välkänd medlem
25 feb 2012
128
0
6
Luleå
www.youtube.com
Den ska smörja lager till vattenpumpsaxeln eller är jag helt ute och cyklar?

Tacksam för tips på vad som hänt?
Det stämmer, den smörjer antingen det eller så smörjer den veven tror de är så men kanske också är ute och cyklar =)

Sent from my Samsung using tapatalk

jullgas

Ny medlem
16 nov 2013
4
0
1
Ja det tänker jag också :) det kan hända den smörjer veven.

Förövrigt borde det här handla om ett elfel. Känns ju konstigt att oljelampan lyser när det är oljeblandad bensin. & Varför skotern inte hade någon tomgång och dog kan ju vara ett fel i sig. Kontakter, relä, jordfel, voltregulator? Är något speciellt vanligt för rev? Kollade aldrig om varken fram eller baklyset fungerade. Skotern är 5 mil bort men får kanske fara dit i helg och ta itu med det här då.