Rev 440 -03

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
Hej, är så att jag suttit och kikat på en rev 440 -03. har aldrig tidigare ägt en 440 men jag har kompisar som har/haft så jag vet vad de är för typ av skotrar.

men hur funkar dom som? är de jätte mycket små fel på dom pga första modellen av rev chassiet? hur är dom på soppa som? är de så att de är kolvbyte varje sommar för att få den att hålla?

min kör stil är oftast lek, led race och puder körning. brukar vara så att jag åker på en lång tur en gång per vinter.

diddsson

Välkänd medlem
26 jan 2009
132
1
6
sorsele
Hej, är så att jag suttit och kikat på en rev 440 -03. har aldrig tidigare ägt en 440 men jag har kompisar som har/haft så jag vet vad de är för typ av skotrar.

men hur funkar dom som? är de jätte mycket små fel på dom pga första modellen av rev chassiet? hur är dom på soppa som? är de så att de är kolvbyte varje sommar för att få den att hålla?

min kör stil är oftast lek, led race och puder körning. brukar vara så att jag åker på en lång tur en gång per vinter.
alltså du måste typ bytta kolva jämt köp typ en rev 440/600 de gjort då jag en 600 är mkt bättre och mkt rolig har även boysen reeds nu å crankshop piper

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Om du bestyckar förgasarna rätt kan du köra en hel sesong på kolvarna utan problem, dom slits för att folk inte vet hur man ska hantera saker! Man kan inte åka full gas flera mil efter en å! Men om du nu leker och "pump" gasar så håller det!

Håll koll på komp och byt ringar nere vid ca 8.5/9 Bar!

Har en -03 själv fast med -05 motorn! Så motorn på den vet jag inte mycket om! Chassiet har inga större barndomsfel på 440 eftersom dom tävlade hela sesongen 2001/2002 med såna i USA!

Ska du leka är detta en perfekt skoter, otroligt smidig och rapp!

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
03:eek:rna är relativt svaga i främre delen av chassiet jämfört med efterföljande årsmodeller.
I stort så är framdelen av 440 -03 likadan som konsumentmaskinerna. Men det går ju förstärka upp dem om man vill. Kolla så stötdämparna är centrerade i a-armarna, kolla stötdämpar- och a-armsinfästningar. Kolla chassiet kring slutburken.

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
alltså du måste typ bytta kolva jämt köp typ en rev 440/600 de gjort då jag en 600 är mkt bättre och mkt rolig har även boysen reeds nu å crankshop piper
och vad menar du med typ jämt? en 440 håller i princip lika bra säkert som en 600 om man har den rätt bestyckad,kollar stifften så dom då har rätt färg,kör på helsyntetisk olja och kolvbyta efter en sessong för att vara säker, som du förklarar din körstil så ska du defenetift ha en 440:D