Reservdelar till Speedtech slutburk MXZ x600rs 2010???

Lovenvik

Medlem
4 okt 2015
33
0
1
Köpte en begagnad Speedtech slutburk men när jag fick hem den så fattades chassiefästet, bult och mutter för montering av mottryckskona samt mottryckkona avsedd för denna motor.

Ringde speedtech och dom sa att dom slutat sälja slutburkar så vart i hela friden kan man få tag på dessa delar ?

Tacksam för snabba svar!

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Vågat, att skriva om slutburkar nu när alla nästan på detta forum är emot måste jag säga.

Säger så här, den var ju trasig åk original.

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Tråkigt att du blivit lurad att köpa fjortisburk. -Se det som ett tecken att den inte var komplett. Det är inte meningen att köra omkring med sådant jävelskap!

Det finns inte en enda seriös skoteråkare kvar som monterar slutburk eller vill åka tillsammans med dom som har skrikburkar.

Precis som Monumento skriver här ovan är det helt ute här på forumet.
Det understryks också med tydlighet att det måste bli slutkört med fjortisburkar genom att Speedtech, som första tillverkare, tagit sitt ansvar och slutat tillverka dom, men även att seriösa skoterhandlare slutat sälja skiten, oavsett märke på bröl-pottorna. (Som ju dessutom oftast ger oförändrad eller t.o.m sämre effekt än tyst originalburk).

Idag är det inne att köra tyst och hålla skoterförbudstalibanerna ännu tystare.

Så sälj Speedtechburken till närmaste skrothandlare för några spänn, blir inte många kronor i dagens skrotvärde tyvärr och spar pengar till ett v-kit som verkligen ger bättre klipp i maskinen.

Lovenvik

Medlem
4 okt 2015
33
0
1
Jag vet inte om ni är helt blinda eller vad det är men jag kan inte se att jag frågat efter eran åsikt om att jag håller på med ett skoterbygge som ni inte vet nånting om vad det ska användas till över huvudtaget, finns det någon med vettiga svar får dom gärna skriva här.

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Aha! Du bygger alltså en ren racemaskin som uteslutande ska köras på bana. Men då borde du ju satsa på ett komplett och avstämt helsystem så du får pipan med också för att optimera effekten.

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Ett förslag är ju att du ringer speedtech igen & kolla om dom har nå mått spec./ritningar på delarna du saknar, så kan du tillverka dom själv, eller anlita nån mek.verkstad/skola eller liknande å tillverka delarna du saknar, borde ju gå lösa.