Renovera Tra variator?

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Det är skitlätt :)

Ta isär den och kontrollera vad som bör renoveras. Hur långt har den gått? Jag skulle rösta på fjäder, "hockeypuckar" och möjligen rullar.

/F
 

Zimmme

Medlem
28 okt 2008
6
0
1
Drygt 800 har den gått. Har börjat leva om som F*N, typ rassel och grova klick/knack ljud
 
A

axelsson_vpg

Tjoho, hur gick det för dig? Är på G att renovera min, man måste väl inte ens använda avdragare?

Tänkte renvoera primären, behövs de annat än "hockeypuckar" och glidbussningsgrejen?

Heter min variator TRA 3 ?
 
Last edited:

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Helvete låt mig vara ifred pojk! ;) Hahaha nä ja retas bara!

Du behöver inte avdragare! Lossa bara centrumbulten och dra ut yttre delen av variatorn)

Oftast så byter man bara "puckarna" och Oringen som sitter där. Man kan även byta rullar som sitter på viktarmarna men dessa kostar mycket så man behöver inte om de ser hela ut och inte kärvar.

Du har TRA3!
 
A

axelsson_vpg

Helvete låt mig vara ifred pojk! ;) Hahaha nä ja retas bara!

Du behöver inte avdragare! Lossa bara centrumbulten och dra ut yttre delen av variatorn)

Oftast så byter man bara "puckarna" och Oringen som sitter där. Man kan även byta rullar som sitter på viktarmarna men dessa kostar mycket så man behöver inte om de ser hela ut och inte kärvar.

Du har TRA3!
Tackar! Skall se över skiten på onsdag :)
 

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Lånar denna tråd lite.
Håller på och renoverar en tra 3 variator för tillfället.

Men är det någon som har ett tips hur man enklast får bort låsringen från bussningen på den rörliga skivan i primären?