Renovera och bestycka förgasare Rev 800 H.O?

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Hallå!

Nya frågor! :)

Tycker att min Rev 800 H.O -04 drar väl mycket bensin, säkert över 5 lite milen.. Det i sig spelar kanske inte så stor roll egentligen, men upplever lite andra problem som jag tror är relaterade till att den kanske går fett!

Jag har inte plockat isär förgasarna och kikat vad som sitter i, ska göra det, men den är lite orkeslös på maxvarv (ska se över variatorerna också) samt att den "poffar" några sekunder efter man stängt av den vid hård körning, tyder väl på oförbränd bensin i pipan? Stiften är också väldigt svarta på den! Sitter för övrigt VForce 3 Reeds på den också om nu det kan spela in? Kompet är helt okej på bägge cylindrarna också!

Vad bör jag byta för att få mina förgasare i toppskick, samt ungefär vad kostar, munstycken, nålar etc? Vart köper man med fördel delarna?

/Tomas

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
man brukar aldrig behöva renovera förgasare..inte vad jag vet?
finns ju inte så överdrivet mkt slitdelar på en förgasare precis..

tkr du ska ta å bestycka ner MAINJETten..de är säkert därför den inte orkar i högre varv...bestycka ner så den får rätt blandning och maskinen kommer säkert öka i 15hk..och de kommer du känna av helt kalrt...
Vforcen kan spela in på vissa motorer..ibland får man bestycka ner..ibland får man bestycka upp...

de är ganska ofta skidoo gillar att poffa efter man slagit av motorn..detta för att den går fett och pipan är otroligt varm..

ett tips är väl att du kikar på dina förgasare..bestyckar ner maskinen något..inte för mkt..

har du jämn komp på cylindrarna? får inte skilja 10% har ja för mig mellan högsta och lägsta värdet (man får ju tre värden med en trippel..dock har ju du en twin nu så :)..

jag betalar 20kr styck för mainjets (huvudmunstycken) samt 30kr för lågfartsmunstycken.
dessa är då piratgrejer och inte original.men känner att 20kr är lite mer värt än 80kr..bara man kikar så att de är bra borrat i munstyckena innan man handlar dom...
vet inte vars min handlare tar munstycken ifrån.men har för mig att www.rinab.nu har dem.samt skotordelen.se dock känns de väl kanske lite väl å betala i frakt en massa.men ring till dom och snacka med dom.så kanske dom kan skicka med brev bara..då är de ju inte spec dyrt iaf...

någon nål eller liknande behöver du ej byta tkr då jag..rengör bara förgasarn och bestycka ner den sen smacka ihop den och gasa på=)..

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Ja, jag har jämt komp, var nästan identiskt. Nya kolvar för ca 100mil sen dessutom..

Men jag ska beställa munstycken och prova gå ner lite, 380 på main kan vara lagomt eller? Får ju naturligtvis läsa stiften efteråt!

Men om jag ska gå ner på lågfart, vad kan vara lämpligt där?

MVH /Tomas