Hallå!
Nya frågor!
Tycker att min Rev 800 H.O -04 drar väl mycket bensin, säkert över 5 lite milen.. Det i sig spelar kanske inte så stor roll egentligen, men upplever lite andra problem som jag tror är relaterade till att den kanske går fett!
Jag har inte plockat isär förgasarna och kikat vad som sitter i, ska göra det, men den är lite orkeslös på maxvarv (ska se över variatorerna också) samt att den "poffar" några sekunder efter man stängt av den vid hård körning, tyder väl på oförbränd bensin i pipan? Stiften är också väldigt svarta på den! Sitter för övrigt VForce 3 Reeds på den också om nu det kan spela in? Kompet är helt okej på bägge cylindrarna också!
Vad bör jag byta för att få mina förgasare i toppskick, samt ungefär vad kostar, munstycken, nålar etc? Vart köper man med fördel delarna?
/Tomas
Nya frågor!
Tycker att min Rev 800 H.O -04 drar väl mycket bensin, säkert över 5 lite milen.. Det i sig spelar kanske inte så stor roll egentligen, men upplever lite andra problem som jag tror är relaterade till att den kanske går fett!
Jag har inte plockat isär förgasarna och kikat vad som sitter i, ska göra det, men den är lite orkeslös på maxvarv (ska se över variatorerna också) samt att den "poffar" några sekunder efter man stängt av den vid hård körning, tyder väl på oförbränd bensin i pipan? Stiften är också väldigt svarta på den! Sitter för övrigt VForce 3 Reeds på den också om nu det kan spela in? Kompet är helt okej på bägge cylindrarna också!
Vad bör jag byta för att få mina förgasare i toppskick, samt ungefär vad kostar, munstycken, nålar etc? Vart köper man med fördel delarna?
/Tomas