Renovera magnapull; vad behövs?

Haggelin

Välkänd medlem
1 aug 2006
201
5
18
Lofsdalen
Har problem med magnapullen på min Lynx Enduro 494 -98, mekanismen vill sällan "haka i". Har dock hittills alltid gått att starta efter några försök, verkar som att det hjälper att dra ut snöret till max först och sen låta det gå in igen för att få mekanismen att haka i.

Nu till frågan; vilka delar kan tänkas behövas för att fixa detta? Då skotern står 40 mil bort behöver jag beställa delar innan jag åker upp.

Skulle också uppskatta lite tips inför renoveringen; är det t ex nån fjäder eller liknande som kan hoppa ut när man tar loss magnapullen?

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Köpte precis renoveringssats till min, kostade 160:-, lär va nått liknande för dej. Kolla duells.se

Runk3n

Välkänd medlem
3 dec 2008
314
0
16
Östersund
På kompisens enduro hade svetsen runt axeln som sitter i mitten av magnapullen spruckit kolla de när du river isär, ingen ide att kasta i ny klacksats om den är sprucken. den går sönder på en gång, går att svetsa, men se till att det är rak bara... lycka till

junkman92

Välkänd medlem
21 jul 2009
194
0
6
Vilhelmina
låna här ja.
skulle starta skotern idag och vips så går inte snöret tillbaks. man måste typ dra bak och fram för att få den tillbaks. vad är det som gick då? magnapull?

tacksam för era svar