Rengöra avgasportar/vilka stift?

Jockewi

Välkänd medlem
13 aug 2009
126
0
6
Sundsvall
Idag blev man ägare till en Edge 800 -03, verkar toppfräsch på alla sätt och vis, den har alltid gått på originalolja men rykten på stan säger att man ändå bör rengöra avgasportarna så min fråga till er är vilket medel man ska använda? samt vilka tändstift som ni kan rekommendera?

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Gjorde rent mina en tandborste och avfettning, gick fint det.

Jag har på NGK's BR9EYA stift.
Vill minnas att månag har lite trubbel med stiften att deras maskin inte går bra på antingen NGK eller Champion. Sitter CHampion i original.

Vänd dig till Fritidscenter, har du tur får du bra hjälp. Har tur otur får du den vanliga hjälpen.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Avfettning brukar inte bita på allt! Får du inte bort allt så fungerar thinner perfekt!!

BR9EYA kommer fungera perfekt =)

Varför skrev jag ens detta inlägg egentligen? Pyrro hade svarat på allt när jag tänker efter :laugh::laugh:

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Använd bräkleen eller hur det nu stavas, rengörnings spray för bromsar och något att gnugga med, stålborste rengör bra men den kan tydligen skada ytan har jag hört.

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
då jag har rengjort har då jag bara skrapat bort alla avlagringar med en morakniv funka hur bra som hälst

Jockewi

Välkänd medlem
13 aug 2009
126
0
6
Sundsvall
Tänkte på en sak till, hur ser om egentligen om avgasporten är av alu eller om den är bytt till rostfri? :hmmmm:

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
34
Örnsköldsvik
Den rostfria har som "gropar", eller man ser att dom har tagit bort material av den i som fyrkanter ungefär. Förmodligen därför rostfritt väger mer än alu skulle jag tro.

Lite flummit svar men hoppas du förstår.. :)