Renegade BCX 2011 Tempmätare?

FLASHBACK

Medlem
18 jan 2006
44
0
1
Hudiksvall
www.500sec.com
Nu när diskussionen går varm kring BRP så vill jag bara ställa en nyfiken fråga;

Jag la märke till att det finns en mätare till höger som visar tankvolym (tankmätare) men på vänster sida där det är markerat temperatur (precis som om det skulle kunna indikera motorns temp) där visas i ett par sekunder vilket läge som man valt på handtagsvärmen. För att få tempmätaren att fungera måste man betala c:a 1500:- för en MODUL som aktiverar detta!

Är inte detta konstigt? man kanske rent av skulle kunna kalla det för SNIKET! Jag hoppas det finns någon som kan ge mig ett bra svar eller en logisk förklaring till varför det är såhär.

R

RevMan

är det inte så på de flesta skotrar att tempmätare är extra tillbehör?

Precis som på många bilar så är det bara programvara som skilljer. min volvo v70 är på 170hk medans grannens är på 140 det enda som skiljer är tydligen programvara då det sitter lika motorer i båda bilarna.

Nu behöver man dock inte lämna in skotern för att lägga in programvara utan du kopplar bara in modulen för att få tempmätaren och sen när du byter skoter så plockar du ur modulen igen och sätter i nästa skoter eller säljer den löst.