Renegade 800- 05 Problem

Dioxid

Aktiv medlem
16 sept 2007
94
0
6
Tjenare, har en renegade 800

Tog nu bort styret från skotern och satte dit orginalstyret, Då startade den inte. Hade såklart igång den innan jag tog bort styret och satte dit orginal. Den ger gnista och stiften är sjöblöta. Hade en gasförlängare som gjorde att det vart full gas när jag satte dit den förra året så jag skruvade vid förgasarna så att vaiern till gasarna vart slaka och den funkade som vanligt.Men nu får jag endast igång den stundvis nu när jag har full shoke.

Några tips?

E

ejwbegysv

Trottlar eller gasvajer har inte hängt sig ändå? När du drar/trycker på startknappen så hör du olika insugljud vid olika läge på gastummen?

Dioxid

Aktiv medlem
16 sept 2007
94
0
6
Trottlar eller gasvajer har inte hängt sig ändå? När du drar/trycker på startknappen så hör du olika insugljud vid olika läge på gastummen?

Tror då inte att dom har hängt upp sig och man hör olika insugningsljud vid olika läten, har även haft lös luftburken och kollat så dom stängs öppnas normalt.

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
Ta ur stiften och ryck 5-6ggr gör ren stiften slå i lite ny soppa direkt i cyllarna skruva dit stiften håll full gas utan choke och ryck så går den nog